Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 848649

Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom


Salaj, Ivona
Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom // 6. 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST
Poreč, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 848649 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom
(The implementation of educational policies from the perspective of pupils and students with disabilities)

Autori
Salaj, Ivona

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
6. 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
obrazovna politika; provedba politike; kontekstualna teorija interakcija; korisnička perspektiva; invaliditet
(educational policy; implementation of policy; contextual interaction theory; users' perspective; disability)

Sažetak
Cilj ovoga rada bio je istražiti poglede učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom o njihovoj ulozi u provedbi obrazovne politike prema djeci s teškoćama i studentima s invaliditetom. U ovom istraživanju za analiziranje uloge studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike korištena je kontekstualna teorija interakcija (Contextual Interaction Theory) utemeljitelja Hansa Bressersa. Osnovna je pretpostavka kontekstualne teorije interakcija da je politika proces koji se temelji na pregovaranju i sudjelovanju različitih društvenih skupina i organizacija, odnosno interakcijama različitih aktera. Stoga su podatci prikupljeni intervjuom u fokus-grupi. Provedeno je osam fokus-grupa, u periodu od siječnja 2014. do prosinca 2015. godine, kojima je obuhvaćeno 45 sudionika (učenika s teškoćama u razvoju završnih razreda srednjih škola i studenata s invaliditetom). Analizom rezultata dobiveno je osam kategorija koje opisuju ulogu učenika s teškoćama u razvoju i 125 studenata s invaliditetom u implementaciji obrazovne politike: (1) Motivacija ; (2) Znanje ; (3) Moć ; (4) Interakcije aktera ; (5) Kontekst invaliditeta ; (6) Kontekst jednakih prilika u visokom obrazovanju i (7) Kontekst korisničke perspektive. Rezultati pokazuju da je potrebno jačati kompetencije učenika i studenata kako bi stvorili mogućnosti za veću razinu sudjelovanja u donošenju provedbenih odluka ove politike. Negativna percepcija invaliditeta, nedostatno znanje za zagovaranje svojih potreba, neuvažavanje korisničke perspektive te slabo uključivanje korisnika u proces provedbe obrazovne politike prepreke su većem sudjelovanju učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike prema djeci s teškoćama i studentima s invaliditetom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Salaj, Ivona
Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom // 6. 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST
Poreč, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Salaj, I. (2016) Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom. U: 6. 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST.
@article{article, author = {Salaj, Ivona}, year = {2016}, keywords = {obrazovna politika, provedba politike, kontekstualna teorija interakcija, korisni\v{c}ka perspektiva, invaliditet}, title = {Provedba obrazovne politike iz perspektive u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju i studenata s invaliditetom}, keyword = {obrazovna politika, provedba politike, kontekstualna teorija interakcija, korisni\v{c}ka perspektiva, invaliditet}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Salaj, Ivona}, year = {2016}, keywords = {educational policy, implementation of policy, contextual interaction theory, users' perspective, disability}, title = {The implementation of educational policies from the perspective of pupils and students with disabilities}, keyword = {educational policy, implementation of policy, contextual interaction theory, users' perspective, disability}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font