Pregled bibliografske jedinice broj: 848648
Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom
Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), Sp. Ed. 3; 255-272 doi:10.15516/cje.v19i0.2696 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, stručni)
CROSBI ID: 848648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s
teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom
(Education policy implementation from the perspective of pupils
and students with disabilities)
Autori
Salaj, Ivona
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19
(2017), Sp. Ed. 3;
255-272
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, stručni
Ključne riječi
invaliditet ; kontekstualna teorija interakcija ; provedba politike ; uloga aktera
(Contextual Interaction Theory ; disability ; policy implementation ; stakeholders' role)
Sažetak
Cilj je ovoga rada istražiti poglede učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom o njihovoj ulozi u provedbi obrazovne politike prema djeci s teškoćama i studentima s invaliditetom. U ovom se istraživanju za analizu uloge učenika s teškoćama i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike primijenila Kontekstualna teorija interakcija (Contextual Interaction Theory) utemeljitelja Hansa Bressersa. Osnovna je pretpostavka Kontekstualne teorije da je politika proces koji se temelji na pregovaranju i sudjelovanju različitih društvenih skupina i organizacija, odnosno interakcija različitih aktera. Stoga su podatci prikupljeni fokus grupnim intervjuom. Provedeno je osam fokus grupa, u razdobju od siječnja 2014. do prosinca 2015. godine, kojima je obuhvaćeno 45 sudionika (učenika s teškoćama u razvoju završnih razreda srednjih škola i studenata s invaliditetom). Negativna percepcija invaliditeta, nedostatno znanje za zagovaranje potreba, neuvažavanje korisničke perspektive i slabo uključivanje korisnika u proces provedbe obrazovne politike prepreke su većem sudjelovanju učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Politologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus