Pregled bibliografske jedinice broj: 848566
Izazovi u praktičnom obrazovanju budućih prvostupnika sestrinstva
Izazovi u praktičnom obrazovanju budućih prvostupnika sestrinstva // Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2016. str. 19-19 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 848566 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi u praktičnom obrazovanju budućih prvostupnika sestrinstva
(Challenges in practical education of future bachelors of Nursing)
Autori
Smrekar, Martina ; Ledinski Fičko, Sanja ; Hošnjak, Ana Marija ; Čukljek, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija
/ - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2016, 19-19
ISBN
978-953-6239-52-8
Skup
Izazovi zdravstvenih profesija u novoj epohi
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.04.2016. - 29.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
sestrinstvo ; edukacija ; praktična nastava ; suvremena oprema
(nursing ; education ; practical learning ; modern equipment)
Sažetak
U posljednja dva desetljeća, u svim dijelovima svijeta sestrinstvo je doživjelo duboke promjene. Očekivanja koja se stavljaju pred medicinske sestre su sve veća, od provođenja istraživanja, korištenja različitih elektromedicinskih uređaja , razumijevanja svih bolesti i stanja do planiranja zdravstvene skrbi i provođenja iste. Navedeni zahtjevi utjecali su na organizaciju i način izvođenja teorijske i praktične nastave. Sukladno tome došlo je do promjena i u visokoškolskom obrazovanju koje je napredovalo od jednosmjernog načina izvođenja nastave (predavanje) do multifaktorijalnog načina izvođenja nastave (predavanja, praktična nastava, prezentacije seminara). Teško je predvidjeti način na koji će se student snaći nakon završenog školovanja u radnoj okolini, no cilj je da mu se tokom školovanja pruži najbolja moguća teorijska i praktična edukacija. Praktična nastava omogućuje izvođenje određenih vještina u kontroliranim uvjetima što daje veću sigurnost studentima, a krajnji rezultat je samostalno i kompetentno djelovanje. Cilj je prikazati novitete u praktičnom obrazovanju budućih prvostupnika sestrinstva. Jasno vidljivi pomaci odnose se na opremanje kabinetskih prostora suvremenom opremom. Korištenjem multifunkcionalne lutke smještenu u uvjetima koji su istovjetni bolničkima, te korištenjem SimPad-a simuliramo promjene u zdravstvenom stanju. Mogućnost izvođenja neinvazivnih i minimalno invazivnih postupaka kao što su kateterizacija, primjena klizme, priprema i primjena parenterale terapije te brojne druge omogućuju pripremu studenta za uvjete u kliničkoj praksi. Korist ovakvog načina edukacije uz stjecanje praktičnih vještina i problemsko rješavanje zadataka je poticaj na kritičko mišljenje te logično zaključivanje što je glavna korist navedenog načina edukacije. Usvojenost vještina u kabinetu validira se standardiziranim Objektivnim strukturiranim kliničkim ispitom pod supervizijom nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Profili:
Snježana Čukljek
(autor)
Ana Marija Hošnjak
(autor)
Sanja Ledinski
(autor)
Martina Smrekar
(autor)