Pregled bibliografske jedinice broj: 848505
Primjena sigurnosnih površina kraja uzletno-sletnih staza na zračnim lukama Hrvatske i Slovenije
Primjena sigurnosnih površina kraja uzletno-sletnih staza na zračnim lukama Hrvatske i Slovenije // Automation in Transportation 2016, 36th Conference on Transportation Systems with International Participation, Proceedings / Šakić, Željko (ur.).
Zagreb, 2016. str. 108-111 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 848505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena sigurnosnih površina kraja uzletno-sletnih staza na zračnim lukama Hrvatske i Slovenije
(Runway End Safety Areas Application on Croatian and Slovenian Airports)
Autori
Pavlin, Stanislav ; Bračić, Matija ; Modić, Arijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Automation in Transportation 2016, 36th Conference on Transportation Systems with International Participation, Proceedings
/ Šakić, Željko - Zagreb, 2016, 108-111
Skup
Automation in Transportation 2016, 36th Conference on Transportation Systems with International Participation
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija; Maribor, Slovenija; Krapina, Hrvatska, 09.11.2016. - 12.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
sigurnosna površina kraja USS ; osnovna staza USS ; sigurnost polijetanja i slijetanja
(runway end safety area ; runway strip ; take-off and landing safety)
Sažetak
Statistike ukazuju da se većina nesreća zrakoplova događa pri slijetanju i uzlijetanju. Međunarodna i domaća regulativa propisuju uz uzletno-sletnu stazu i ramena koja se prostiru od rubova staze obostrano te osnovna staza uzletno- sletne staze u nastavku čime bi se posljedice izlijetanja zrakoplova trebale minimizirati. Za slijetanje prije početka uzletno-sletne staze i slučaj prekoračenja kraja u slijetanju i polijetanju predviđene su sigurnosna površina kraja uzletno-sletne staze i osnovna staza uzletno-sletne staze. Hrvatske i slovenske zračne luke nemaju sigurnosne površine kraja uzletno- sletne staze kao i zračne luke na prostoru bivše Jugoslavije ali ni značajan broj zračnih luka u Europi i svijetu. Moguća rješenja problema nedostatka tih površina biti će prezentirana u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb