Pregled bibliografske jedinice broj: 848500
Usluge, podrška i očekivanja od odgojno-obrazovnog i zdravstvenog sustava-percepcija roditelja djece s ADHD poremećajem
Usluge, podrška i očekivanja od odgojno-obrazovnog i zdravstvenog sustava-percepcija roditelja djece s ADHD poremećajem // Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja-Zbornik sažetaka 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem / mr.Zlatko Bukvić (ur.).
Varaždin, 2016. str. 90-92 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 848500 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usluge, podrška i očekivanja od odgojno-obrazovnog i zdravstvenog sustava-percepcija roditelja djece s ADHD poremećajem
(Service, support and expectations of educational and health care system - perception of parents of children with ADHD)
Autori
Baftiri, Đana ; Osmančević Katkić, Lejla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja-Zbornik sažetaka 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
/ Mr.Zlatko Bukvić - Varaždin, 2016, 90-92
ISBN
978-953-58871-0-2
Skup
11. kongres edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem- Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ADHD poremećaj ; roditelji ; podrška ; sustav
(ADHD ; parents ; support ; system)
Sažetak
Socijalna podrška osigurava i emocionalnu i informacijsku pomoć roditeljima te ima snažan zaštitni učinak od stresa (Judge, 2001 ; Pal, 2002 ; prema Leutar, Oršulić 2015). Podrška i pomoć koja se pruža roditeljima od članova njihove socijalne mreže uvelike doprinosi konstruktivnoj roditeljskoj praksi u odnosu prema djeci te pozitivnim ishodima za dijete (Cochran, Walker, 2005 ; prema Leutar i Oršulić, 2015). Roditelji djece s ADHD poremećajem u Hrvatskoj često apeliraju za potrebnom podrškom od strane svih sustava uključenih u dječji odgoj, obrazovanje i zdravlje. Oni zapravo konstantno traže potvrdu da nisu sami u svojoj „borbi“ za prava njihove djece (Baftiri, Osmančević Katkić, 2013). Cilj ovog istraživanja je dobiti uvid o načinu na koji roditelji djece s ADHD poremećajem percipiraju podršku i postojeće usluge unutar zdravstvenih i odgojno- obrazovnih ustanova te koja su njihova očekivanja od navedenih ustanova. Podatci su prikupljani i analizirani kvalitativnom metodologijom prateći temeljnih osam koraka kvalitativne analize (Mesec, 1998). Odabrana je fokus grupa kao metoda prikupljanja podataka čiji je cilj potaknuti dubinsku diskusiju kojom će se istražiti vrijednosti ili stavovi ispitanika prema problemu ili temi (Skoko, Benković, 2009). Sudionici istraživanja bili su roditelji djece/mladih s ADHD poremećajem N=8, članovi udruge “Buđenje”. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na neophodnost podrške i pomoći roditeljima, važnost dostupnosti i umrežavanja socijalnih, zdravstvenih i obrazovnih sustava, a naročito naglašavaju potrebu interventnog djelovanja na zadovoljavanje različitih potreba populacije osoba s ADHD poremećajem. Roditelji ističu važnim kontinuiranu podršku svih sustava, što će u konačnici smanjiti stres i olakšati njihovo svakodnevno funkcioniranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija