Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 848340

Odnos odgojitelja prema samovrednovanju dječjih vrtića


Drvodelić, Maja; Domović, Vlatka
Odnos odgojitelja prema samovrednovanju dječjih vrtića // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 18 (2016), Sp. Ed. 1; 47-60 doi:10.15516/cje.v18i0.2220 (međunarodna recenzija, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 848340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos odgojitelja prema samovrednovanju dječjih vrtića
(Preschool teachers’ attitudes towards the self- evaluation of preschool institutions)

Autori
Drvodelić, Maja ; Domović, Vlatka

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 18 (2016), Sp. Ed. 1; 47-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje odgojitelja ; odnos odgojitelja prema samovrednovanju ; samovrednovanje predškolskih ustanova
(attitudes towards self-evaluation ; preschool teacher training ; selfevaluation of preschool institutions.)

Sažetak
Sustavno samovrednovanje ustanova ranog i predškolskog odgoja u Hrvatskoj započelo je 2012. godine i od tada se kontinuirano provodi u obliku jednogodišnjih ciklusa prikupljanja podataka o funkcioniranju ustanove, analize situacije i definiranja jednogodišnjih razvojnih planova (Muraja, 2012). Samovrednovanje je proces kojim se sustavno prati, analizira i procjenjuje uspješnost sveukupnog rada odgojno-obrazovne ustanove kako bi se trajno unaprijedila kvaliteta njezina rada i stvorilo poticajno radno ozračje (Vranković i Reberšak, 2008). Dosadašnja istraživanja iz područja samovrednovanja u Republici Hrvatskoj uglavnom se odnose na samovrednovanje škola (Bezinović, 2010., Reberšak, 2009.), a u ovome radu fokus je na procesu samovrednovanja ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Na uzorku od 170 odgajatelja zaposlenih u dječjim vrtićima u RH ispitana su mišljenja o procesu samovrednovanja dječjih vrtića. Cilj rada bio je analizirati postoje li razlike u odnosu odgojitelja na aktivno sudjelovanje u tom procesu s obzirom na vrstu završene edukacije iz područja samovrednovanja. Ispitanici su podijeljeni u tri skupine. U prvoj su skupini bili odgojitelji koji nisu prošli nikakvu edukaciju, u drugoj odgajatelji koji su završili kolegij o samovrednovanju na diplomskom studiju, a u trećoj odgojitelji koji su sudjelovali u kraćem stručnom usavršavanju. Dodatni je cilj bio utvrditi može li se, i u kojoj mjeri, na osnovi odnosa odgojitelja prema samovrednovanju i duljini radnog staža predvidjeti njihova spremnost na aktivno uključivanje u proces samovrednovanja vrtića. Rezultati pokazuju da se odgojitelji koji su tijekom diplomskog studija pohađali kolegij o samovrednovanju smatraju bolje osposobljenima od onih koji su završili neki oblik kratkotrajnog stručnog usavršavanja ili nisu ni na koji način bili usavršavani. Oni iskazuju i najveću spremnost za aktivno sudjelovanje u Timu za kvalitetu koji je odgovoran za provedbu samovrednovanja u njihovim vrtićima. Pri predviđanju motiviranosti za aktivno sudjelovanje u procesu samovrednovanja predškolske ustanove najznačajnijim prediktorima pokazali su se stavovi i znanje, odnosno odgojitelji koji su imali pozitivniji stav i veće znanje ujedno su i spremniji sudjelovati u timovima za kvalitetu.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Avatar Url Maja Drvodelić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Drvodelić, Maja; Domović, Vlatka
Odnos odgojitelja prema samovrednovanju dječjih vrtića // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 18 (2016), Sp. Ed. 1; 47-60 doi:10.15516/cje.v18i0.2220 (međunarodna recenzija, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Drvodelić, M. & Domović, V. (2016) Odnos odgojitelja prema samovrednovanju dječjih vrtića. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 18 (Sp. Ed. 1), 47-60 doi:10.15516/cje.v18i0.2220.
@article{article, author = {Drvodeli\'{c}, Maja and Domovi\'{c}, Vlatka}, year = {2016}, pages = {47-60}, DOI = {10.15516/cje.v18i0.2220}, keywords = {obrazovanje odgojitelja, odnos odgojitelja prema samovrednovanju, samovrednovanje pred\v{s}kolskih ustanova}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v18i0.2220}, volume = {18}, number = {Sp. Ed. 1}, issn = {1848-5189}, title = {Odnos odgojitelja prema samovrednovanju dje\v{c}jih vrti\'{c}a}, keyword = {obrazovanje odgojitelja, odnos odgojitelja prema samovrednovanju, samovrednovanje pred\v{s}kolskih ustanova} }
@article{article, author = {Drvodeli\'{c}, Maja and Domovi\'{c}, Vlatka}, year = {2016}, pages = {47-60}, DOI = {10.15516/cje.v18i0.2220}, keywords = {attitudes towards self-evaluation, preschool teacher training, selfevaluation of preschool institutions.}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v18i0.2220}, volume = {18}, number = {Sp. Ed. 1}, issn = {1848-5189}, title = {Preschool teachers’ attitudes towards the self- evaluation of preschool institutions}, keyword = {attitudes towards self-evaluation, preschool teacher training, selfevaluation of preschool institutions.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font