Pregled bibliografske jedinice broj: 848301
Zastupljenost slavonskoga dijalekta u visokoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika (i književnosti)
Zastupljenost slavonskoga dijalekta u visokoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika (i književnosti) // O Šokcima je rič, zbornik radova s Međunarodnoga okrugloga stola (2016–2018) / Čutura, Vladan ; Šeremešić, Marija (ur.).
Sombor: Udruženje građana Urbani Šokci – Sombor, 2019. str. 79-128 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 848301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost slavonskoga dijalekta u visokoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika (i književnosti)
(The place of Slavonian dialect within the Croatian language and literature studies and Elementary teacher (training) studies)
Autori
Blažević Krezić, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
O Šokcima je rič, zbornik radova s Međunarodnoga okrugloga stola (2016–2018)
/ Čutura, Vladan ; Šeremešić, Marija - Sombor : Udruženje građana Urbani Šokci – Sombor, 2019, 79-128
ISBN
978-86-915323-1-4
Skup
Međunarodni okrugli stol "O Šokcima je rič"
Mjesto i datum
Sombor, Srbija, 06.12.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dijalektologija ; slavonski dijalekt ; kroatistika ; učiteljski studij ; kurikul
(Dialectology ; Slavonian dialect ; Croatian language and literature studies ; Elementary teacher (training) studies ; curricula)
Sažetak
Proučavanje slavonskoga dijalekta i njegovih poddijalekata: posavskoga, podravskoga i baranjskoga jednom je od najvažnijih djelatnosti Katedre za hrvatsku jezičnu povijest i hrvatsku dijalektologiju Odsjeka za hrvatski jezik i književnost Filozofskoga fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Terenska dijalektološka istraživanja, ponajprije u Slavoniji, Baranji i zapadnome Srijemu, potom u susjednim državama (Bosna i Hercegovina, Srbija, Mađarska), kao i nova kroatistička znanja, metode i postupci ugrađeni su u sadržaj i ishode učenja obveznih i izbornih dijalektoloških kolegija na Filozofskome fakultetu u Osijeku. Tomu je tako još od osnutka Pedagoške akademije u Osijeku 1961./1962. godine. Načelo je zavičajnosti u visokoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika (i književnosti) prisutno i tijekom djelovanja osječkoga Pedagoškoga fakulteta od 1977./1978. godine te Filozofskoga fakulteta od 2003./2004. godine. Zadatak je ovoga referata istražiti, opisati i usporediti zastupljenost slavonskoga dijalekta u visokoškolskoj nastavi hrvatskih visokih učilišta na temelju njihovih aktualnih planova i programa u akademskoj 2016./2017. godini (Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Sveučilište u Zagrebu, Sveučilište u Rijeci, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Sveučilište u Splitu, Sveučilište u Dubrovniku, Sveučilište u Zadru i dr.). Očekuje se da će rezultati najavljenoga istraživanja potvrditi izniman doprinos šokačkih govora (organskih idioma slavonskoga dijalekta) ne samo u provedbi nastavnoga načela hrvatskoga književnog jezika i njegove dopune (tzv. načela zavičajnosti) u visokoškolskoj nastavi nego i u komparativnome i kontrastivnome opisu štokavskoga narječja, potom i ostalih dvaju (čakavsko i kajkavsko narječje) na sinkronijskoj i dijakronijskoj razini, što su temeljni ciljevi i zadaci hrvatske dijalektologije u okviru suvremene jezikoslovne kroatistike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija