Pregled bibliografske jedinice broj: 848049
Teorijsko utemeljenje transdisciplinarne organizacije znanja u području (integrativne) bioetike
Teorijsko utemeljenje transdisciplinarne organizacije znanja u području (integrativne) bioetike // 15. Lošinjski dani bioetike, Mali Lošinj, Hrvatska, 15.-18. svibnja 2016. / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2016. str. 75-75 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 848049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijsko utemeljenje transdisciplinarne organizacije znanja u području (integrativne) bioetike
(Theorethical foundations of transdisciplinary knowledge organization in (integrative) bioethics)
Autori
Kos, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
15. Lošinjski dani bioetike, Mali Lošinj, Hrvatska, 15.-18. svibnja 2016.
/ Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2016, 75-75
Skup
15. Lošinjski dani bioetike, Mali Lošinj, Hrvatska, 15.-18. svibnja 2016.
Mjesto i datum
Mali Lošinj, Hrvatska, 15.05.2016. - 18.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
organizacija znanja ; transdisciplinarnost ; bioetika
(knowledge organization ; transdisciplinarity ; bioethics)
Sažetak
Transdisciplinarna organizacija znanja u ovome izlaganju shvaća se kao temelj izgradnje znanstvene informacijske infrastrukture koja se suočava s novom kompleksnošću znanosti, njenom specijalizacijom i porastom produkcije znanstvenog znanja. Sustavi za transdisciplinarnu organizaciju znanja poimaju se kao oni koji podupiru proces transdisciplinarnog rada i istraživanja. Prateći mišljenje filozofa Jürgena Mittelstrassa, predmet takvih istraživanja jesu problemi koje nije moguće definirati i/ili razriješiti u okviru pojedinih predmeta ili disciplina. Sustave za organizaciju znanja shvaćamo kao pomagala kojima prikazujemo organiziranu interpretaciju struktura znanja. Kada se u informacijsko-dokumentacijskom smislu referiramo na organizaciju znanja pri tome se najčešće misli na pomagala poput popisa termina (npr. rječnike), klasifikacije i kategorizacije (npr. sustave predmetnih odrednica i klasifikacijske sheme) te semantičke alate kao uređene popise termina s definiranim semantičkim odnosima između njih (npr. tezauruse i ontologije), a čija je praktička svrha osiguranje pristupa zabilježenom znanju. U ovome izlaganju zadržat ćemo se na teorijskom utemeljenju problema predmetnoga pristupa zabilježenom znanju u perspektivi mogućnosti transdisciplinarne organizacije znanja specifične domene znanja - integrativne bioetike. Definirani problem razmatra se na raskršću teorija transdisciplinarnosti, integrativne bioetike i organizacije znanja, a u izlaganju će se prikazati epistemološke rezonancije u razvoju koncepta multi- perspektivne organizacije znanja i pluriperspektivizma kao ideje interaktivnog povezivanja perspektiva kao temeljne odrednice koncepta integrativne bioetike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti