Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 847711

Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje


Špaleta, Ivana
Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 847711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje
(The influence of variable factors that affect the psychological experience of colour)

Autori
Špaleta, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Grafički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.09

Godina
2015

Stranica
38

Mentor
Nina Knešaurek

Neposredni voditelj
Rahela Kulčar

Ključne riječi
Boja; psihologija; marketing
(colour; psychology; marketing)

Sažetak
Boja je čaroban element koja u umjetnosti i dizajnu unosi osjećaje i pobuđuje emocije. Boje snažno utječu na našu podsvijest i tjeraju nas da reagiramo pozitivno ili negativno, potiču nas na akciju ili nas umiruju. Od iznimne je važnosti poznavati utjecaj boja na ljudsku podsvijest kako bi ih mogli razumno koristiti. Iako se koristila otkad je svijeta, boja se temeljitije proučava posljednjih 100-ak godina. Rezultati mnogih istraživanja pokazala su kako boja ovisi o trenutnim trendovima i osobnom doživljaju promatrača, isto tako dokazano je da ljudi različito reagiraju na određene boje i da one kod njih izazivaju različita emocionalna stanja, ponašanja i raspoloženja. Pravilnim odabirom i kombiniranjem boja, marketinški će stručnjak svojim doprinosom uvećati šanse za boljim pozicioniranjem proizvoda i ostvarivanje zarade. Cilj završnog rada je potvrda interaktivne veze između boja i subjektivnog doživljaja svakog pojedinca osvrćući se posebno na preferirane boje ispitanika, nekoliko odabranih boja koje se često koriste u grafičkoj i marketinškoj industriji, što je ono što zapravo utječe na odabir boje, koje su sličnosti kod ispitanika čija je pažnja usmjerena na istu boju te koje su psihološke karakteristike ljudi prema boji koje izabiru.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Knešaurek (mentor)

Avatar Url Rahela Kulčar (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Špaleta, Ivana
Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
Špaleta, I. (2015) 'Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje', diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}paleta, Ivana}, year = {2015}, pages = {38}, keywords = {Boja, psihologija, marketing}, title = {Utjecaj varijabilnih faktora koji utje\v{c}u na psiholo\v{s}ki do\v{z}ivljaj boje}, keyword = {Boja, psihologija, marketing}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}paleta, Ivana}, year = {2015}, pages = {38}, keywords = {colour, psychology, marketing}, title = {The influence of variable factors that affect the psychological experience of colour}, keyword = {colour, psychology, marketing}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font