Pregled bibliografske jedinice broj: 847441
Procjena potrebnih socioemocionalnih kompetencija i motivacije nastavnika u obrazovanju odraslih
Procjena potrebnih socioemocionalnih kompetencija i motivacije nastavnika u obrazovanju odraslih // Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 143-160 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 847441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena potrebnih socioemocionalnih kompetencija
i motivacije nastavnika u obrazovanju odraslih
(Assessment of socio-emotional competencies and
motivation of teachers in adult education)
Autori
Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Reić Ercegovac, Ina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj
/ Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016, 143-160
ISBN
978-953-352-003-2
Skup
Znanstveno-stručni kolokvij Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 21.01.2016. - 22.01.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
motivacija ; obrazovanje odraslih ; socio-emocionalne kompetencije ; voditelji
(motivation ; adult education ; socio-emotional competencie ; leaders)
Sažetak
U radu su prezentirane neke teorijske spoznaje o kompetencijama nastavnika u obrazovanju odraslih te ključne ideje nekih dokumenata koji se odnose na obrazovanje odraslih u hrvatskom i europskom kontekstu. Također, predstavljeni su rezultati istraživanja provedenog s ciljem ispitivanja mišljenja voditelja obrazovnih programa za odrasle o potrebnim kompetencijama njihovih nastavnika, s posebnim naglaskom na socio- emocionalne kompetencije i motivaciju. Rezultati prezentirani u ovom radu dobiveni su analizom dijela podataka prikupljenih istraživanjem provedenim u sklopu projekta Europskog socijalnog fonda Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih. Sudjelovao je 201 sudionik, voditelj organizacije ili programa za obrazovanje odraslih iz različitih organizacija, a primijenjen je instrument koji se sastojao od općih podataka, skale potrebne razine socio-emocionalnih kompetencija za nastavnika u obrazovanju odraslih te jednog zatvorenog pitanja kojim je procijenjena potrebna razina motivacije za nastavnike u obrazovanju odraslih, a koje se konceptualno temelji na teoriji samodeterminacije. Rezultati su pokazali da gotovo polovina uzorka voditelja smatra potrebnom najvišu razinu motivacije za nastavnike u obrazovanju odraslih, a koja se odnosi na razvijene sposobnosti samostalnog učenja korištenjem različitih medija te samostalno organiziranje, upravljanje i vrednovanje učenja. Kada je o socio- emocionalnim kompetencijama riječ, sudionici su najpotrebnijim procijenili uvažavanje prava, dostojanstva i slobode izbora svakog polaznika, moralnost/etičnost nastavnika, emocionalnu kontrolu te uvjeravanje i utjecanje na polaznike. Dobiveni rezultati sugeriraju da voditelji organizacija koje se bave obrazovanjem odraslih ili voditelji programa cjeloživotnog učenja u tim organizacijama prepoznaju važnost autonomne motivacije nastavnika i odgovarajućih socio-emocionalnih kompetencija što bi, u praktičnom smislu, trebalo značiti i optimalnu selekciju nastavnika za obrazovanje odraslih, kao i njihovo poticanje na usavršavanje ključnih kompetencija za kvalitetu nastavnog procesa u obrazovanju odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu