Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 847386

Filozofija obrazovanja odraslih


Brčić Kuljiš, Marita
Filozofija obrazovanja odraslih // Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 89-100


CROSBI ID: 847386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Filozofija obrazovanja odraslih
(Philosophy of Adult Education)

Autori
Brčić Kuljiš, Marita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj

Urednik/ci
Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2016

Raspon stranica
89-100

ISBN
978-953-352-003-2

Ključne riječi
obrazovanje odraslih ; filozofija ; nastavnici ; samo-refleksija ; polaznici
(adult education ; philosophy ; self-reflection)

Sažetak
U najširem smislu, filozofija obrazovanja se odnosi na obuhvatni i konzistentni skup vjerovanja o teaching-leraning procesu. Kada govorimo o obrazovanju, filozofija je nezaobilazna. Razlog tome je ključno filozofsko pitanje 'zašto?' Dakle, prije nego što se odlučimo o sadržaju (što?) ili o načinu – procesu (kako?), trebamo postaviti pitanje zašto? Ono nam omogućuje kritičko promišljanje o stvarima koje su nam dane – ono nas potiče da promišljamo o ciljevima, razlozima – pa samim time i o vrijednostima, etici, estetici. Lorraine M. Zinn navodi da nastavnici u obrazovanju odraslih imaju veliku slobodu, a samim time i veliku odgovornost pri izvođenju i organiziranju nastave, izboru metode, materijala i strategija u pogledu obrazovnog procesa. Obzirom da oni, isto kao i polaznici, ulaze u sustav obrazovanja iz različitih backgrounda, s različitim iskustvima, izgrađenim vrijednosnim sustavima i stavovima, otvaraju se brojna pitanja o samom sustavu obrazovanja. Postoje mnoge strategije i varijante odgovora, ali obzirom na njihov pluralizam stalno je prisutna nekonzistentnost u djelovanju. Razmišljajući o vlastitoj filozofiji obrazovanja, nastavnici zapravo artikuliraju svoje stavove, mišljenja i vrijednosti o tome kakvo bi obrazovanje trebalo biti po formi, sadržaju, cilju, odnosu prema polaznicima itd. Obzirom na navedene elemente možemo razlikovati pet filozofija obrazovanja: liberalnu, biheviorističku, progresivnu, humanističku i radikalnu. S ciljem poticanja (samo)refleksije i identificiranja vlastite filozofije obrazovanja, Zinn razvija istraživački instrument u formi upitnika – Philosophy of Adult Education Inventory – PAEI. Cilj istraživanja nije konačno definiranje ili smještanje u kućice, već navedeni instrument služi kao alat samo-procjene. Interpretacijska matrica ispunjenog upitnika ukazuje kojoj ste filozofiji obrazovanja najbliži, a od koje ste najudaljeniji. Identificiranje vlastite filozofije obrazovanja omogućava nastavniku prepoznati potrebu jasnog promišljanja o onome što radi te pojašnjavanja svog djelovanja u širem kontekstu individualnog i društvenog razvoja. Na ovaj način, nastavnik može razjasniti sebi odnose između različitih elemenata – kao što su studenti, kurikulum, administracija i ciljevi – a sve s ciljem unaprjeđivanja obrazovnih procesa u obrazovanju odraslih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-ESF-HR.3.1.15-0014 - Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih - unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (Brčić Kuljiš, Marita, EK - Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Marita Brčić Kuljiš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brčić Kuljiš, Marita
Filozofija obrazovanja odraslih // Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 89-100
Brčić Kuljiš, M. (2016) Filozofija obrazovanja odraslih. U: Brčić Kuljiš, M. & Koludrović, M. (ur.) Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj. Split, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, str. 89-100.
@inbook{inbook, author = {Br\v{c}i\'{c} Kulji\v{s}, Marita}, year = {2016}, pages = {89-100}, keywords = {obrazovanje odraslih, filozofija, nastavnici, samo-refleksija, polaznici}, isbn = {978-953-352-003-2}, title = {Filozofija obrazovanja odraslih}, keyword = {obrazovanje odraslih, filozofija, nastavnici, samo-refleksija, polaznici}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Br\v{c}i\'{c} Kulji\v{s}, Marita}, year = {2016}, pages = {89-100}, keywords = {adult education, philosophy, self-reflection}, isbn = {978-953-352-003-2}, title = {Philosophy of Adult Education}, keyword = {adult education, philosophy, self-reflection}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font