Pregled bibliografske jedinice broj: 847267
Implementacija informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavnom procesu
Implementacija informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavnom procesu // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gzibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Nagy, Aniko (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 291-300 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 847267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija informacijske i komunikacijske
tehnologije u nastavnom procesu
(The implementation of information and
communication technologies in education)
Autori
Tomaš, Suzana ; Mladenovski, Antonela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gzibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Nagy, Aniko - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 291-300
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
učitelji ; informacijska i komunikacijska tehnologija ; nastavni proces
(information and communication technology ; teacher ; educational process)
Sažetak
Obrazovanje dvadeset i prvog stoljeća nezamislivo je bez implementacije informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavni proces. Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije omogućuje pojedincima stjecanje znanja i vještina u vrijeme i na mjestu prilagođenom osobnim potrebama uz dostupnost svih obrazovnih materijala. Učitelji, koji imaju pozitivne stavove prema informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji te svoje poučavanje temelje na konstruktivističkoj pedagogiji omogućavaju učenicima suradničko učenje, razvijaju kritičko razmišljanje, interaktivnost, umreženost, kreativnost i prilagodljivost. Prosječnom učeniku internet, mobilni telefon, neposredna razmjena internetskih poruka predstavlja sastavni dio života. Takav učenik traži nove metode, tehnike, alate kao i novi pristup u procesu učenja, poučavanja i testiranja znanja. Stoga, obrazovanje podrazumijeva raspodjelu informacija (nastavnih sadržaja) putem različitih uređaja i sklopova iz domena računalne tehnologije, koja obuhvaća hardware, software, računalne mreže i medije za prikupljanje, skladištenje i pohranu, obradu i prijenos podataka. S tim u vezi, u ovome radu prikazani su rezultati stavova učitelja razredne nastave o primjeni informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavnom procesu. Za potrebe ovoga istraživanja sastavljen je online upitnik te proveden sa 101 učiteljem razredne nastave. Analizom rezultata je utvrđeno da učitelji imaju pozitivne stavove prema primjeni informacijske i komunikacijske tehnologije te da njeno uvođenje u nastavni proces pridonosi kvaliteti poučavanja. Učitelji smatraju da informacijske i komunikacijska tehnologija uključuje čimbenike poput globalnog pristupa, nižih troškova, povećanja brzine dostupnosti obrazovnih sadržaja, veću fleksibilnost. Osim toga zahtijeva odgovornost onoga koji primjenjuje, ali i onoga koji usvaja nastavne sadržaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija