Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 847143

Predstavljanje hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu


Kolar Billege, Martina; Budinski, Vesna
Predstavljanje hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu // XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Blažetin, Stjepan (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015. str. 329-338 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 847143 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predstavljanje hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu
(Presentation of Croatian language with new school graphy in methodological context)

Autori
Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Blažetin, Stjepan - Pečuh : Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015, 329-338

ISBN
978-963-89731-1-5

Skup
XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup

Mjesto i datum
Pečuh, Mađarska, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
školska grafija ; metodički kontekst ; primarno obrazovanje
(school graphy ; methodological context ; primary education)

Sažetak
Matične su znanosti, iz kojih se u metodički kontekst uvrštava znanstveno provjeren sadržaj poučavanja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik, za područje početnog čitanja i pisanja ove: psihologija, lingvistika, grafemika (tipografija), teorija likovnih umjetnosti, fiziologija čovjeka, logopedija (Bežen, 2011). U poučavanje se početnoga čitanja i pisanja od školske godine 2014./2015. uvode školska formalna i rukopisna pisma. Ta su slova rezultat znanstvenoga projekta Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku provedenoga na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (voditelj prof. dr. sc Ante Bežen), a uvrštena su u Hrvatski pravopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje (2013., str. 3-5). Poučavanje pisanoga hrvatskog jezika u periodu primarnog obrazovanja možemo promatrati kao usvajanje vještine prijenosa glasa u slovo, vještine pisanja latiničkim pismom (školskim formalnim i rukopisnim pismom), pisanje riječi, rečenica i kraćih tekstova. Pisanje je grafomotorička aktivnost, a pismo sustav znakova kojima kodiramo i dekodiramo sadržaj, govoreni modalitet jezika prenosimo u pisani modalitet. U novije se vrijeme problemu pisama za početno čitanje i pisanje u europskim zemljama poklanja posebna pažnja zbog novih spoznaja na području razvoja djeteta, psiholingvistike i tipografije. Svima je zajednički cilj pojednostavljivanje grafije, eliminacija suvišnog i grafomotorički prezahtjevnog pisma (Bežen i Reberski, 2014). Stjecanje vještine pisanja povezano je s jezičnim djelatnostima govorenja, slušanja, čitanja, gledanja i znakovanja. Govorenu riječ učenik prenosi u pisanu. Osobito je standardnomu jeziku (između ostalih sastavnica) važno pismo (slovopis) i pravopis. Cilj je nastave Hrvatskoga jezika poučiti učenike standardnomu jeziku. „U djetetovu pisanom izrazu može se vidjeti razina intelektualnoga i jezičnoga razvoja i jezičnoga iskustva…“ (Vodopija, Smajić, 2006, str. 264). Prema de Saussureu (2000) grafička je slika riječi trajna i čvrsta te osigurava trajnost jezika kroz vrijeme. U radu će se istražiti mišljenje učitelja u Republici Hrvatskoj o predstavljanju hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Budinski (autor)

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kolar Billege, Martina; Budinski, Vesna
Predstavljanje hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu // XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Blažetin, Stjepan (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015. str. 329-338 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kolar Billege, M. & Budinski, V. (2015) Predstavljanje hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu. U: Blažetin, S. (ur.)XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup.
@article{article, author = {Kolar Billege, Martina and Budinski, Vesna}, editor = {Bla\v{z}etin, S.}, year = {2015}, pages = {329-338}, keywords = {\v{s}kolska grafija, metodi\v{c}ki kontekst, primarno obrazovanje}, isbn = {978-963-89731-1-5}, title = {Predstavljanje hrvatskoga jezika novom \v{s}kolskom grafijom u metodi\v{c}kome kontekstu}, keyword = {\v{s}kolska grafija, metodi\v{c}ki kontekst, primarno obrazovanje}, publisher = {Znanstveni zavod Hrvata u Ma\djarskoj}, publisherplace = {Pe\v{c}uh, Ma\djarska} }
@article{article, author = {Kolar Billege, Martina and Budinski, Vesna}, editor = {Bla\v{z}etin, S.}, year = {2015}, pages = {329-338}, keywords = {school graphy, methodological context, primary education}, isbn = {978-963-89731-1-5}, title = {Presentation of Croatian language with new school graphy in methodological context}, keyword = {school graphy, methodological context, primary education}, publisher = {Znanstveni zavod Hrvata u Ma\djarskoj}, publisherplace = {Pe\v{c}uh, Ma\djarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font