Pregled bibliografske jedinice broj: 847095
Uloga obrazovanja odraslih u jačanju položaja mladih bez formalnih kvalifikacija na tržištu rada
Uloga obrazovanja odraslih u jačanju položaja mladih bez formalnih kvalifikacija na tržištu rada // Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 199-217 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 847095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga obrazovanja odraslih u jačanju položaja
mladih bez formalnih kvalifikacija na tržištu rada
(The Role of Adult Education in Strengthening
the Position of Young People without Formal
Qualifications on the Labour Market)
Autori
Budimir-Bekan, Josipa ; Batarelo Kokić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj
/ Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016, 199-217
ISBN
978-953-352-003-2
Skup
Znanstveno – stručni kolokvij “Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj”
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 21.01.2016. - 22.01.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mladi bez formalnih kvalifikacija ; tržište rada ; obrazovanje odraslih
(Young People without Formal Qualifications ; Labour Market ; Adult education)
Sažetak
U radu je dan usporedni prikaz provedbe obrazovanja odraslih u različitim europskim zemljama, a na osnovu analize obrazovnih i socijalnih politika koje se vezuju uz mlade koji su ranije napustili sustav formalnog obrazovanja. Uslijed ranog napuštanja školovanja, mladi ostaju bez temeljnih kvalifikacija i s niskim vještinama, a što značajno povećava neizvjesnost pronalaženja posla. Rano napuštanje školovanja može se razumijevati kao povlačenje iz sustava formalnog obrazovanja, zbog negativnog iskustva s učenjem ili nepovjerenja da se putem obrazovanja osigurava zaposlenje. Zadržavanje mladih u sustavu formalnog obrazovanja može biti nepovoljno za pojedinca s negativnim iskustvima, pa se u literaturi naglašava važnost prepoznavanja neformalne izobrazbe kao valjane alternative formalnom obrazovanju, a s ciljem uključivanja na tržište rada. Nadalje, tradicionalni obrazovni sustav kakav poznajemo, već duže vremena ne može odgovoriti na izazove suvremenog društva. Sustav obrazovanja odraslih se u takvom društvenom okruženju usmjerava na strukovne i tržišne programe koji za cilj imaju poticanje pojedinaca na prilagodbu zahtjevima tržišta. Prilikom razmatranja nacionalnih obrazovnih politika o obrazovanju odraslih, potrebno je prepoznati stvarne potrebe mladih bez formalnih kvalifikacija, a kako bi se preveniralo ponovno odustajanje od obrazovanja. Upravo se kroz sustav obrazovanja odraslih može poticati potraga za poslom, olakšati povezivanje posla s osobnim potrebama pojedinca te jačati doprinos pojedinca zajednici. Analiza nacionalnih obrazovnih politika o obrazovanju odraslih diljem Europe daje uvid u regionalne i kulturne specifičnosti pojedinih država te načine za jačanje položaja mladih bez formalnih kvalifikacija na tržištu rada. Implementacija strateških pristupa za mlade povezana je s načinom i stupnjem provedbe europeizacije obrazovanja u pojedinoj državi te situacijom na tržištu rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija