Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 846843

Preventivni programi usmjereni na suzbijanje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama


Krapić Ivuša, Martina
Preventivni programi usmjereni na suzbijanje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 846843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Preventivni programi usmjereni na suzbijanje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama
(Prevention programs aimed at combating bullying in primary schools)

Autori
Krapić Ivuša, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
29.11

Godina
2016

Stranica
93

Mentor
Zloković, Jasminka

Ključne riječi
preventivni programi; stručni suradnici (pedagog; psiholog); učitelji; vršnjačko nasilje
(professional associates (pedagogue; psychologist); teachers; bullying)

Sažetak
Nasilje među djecom definira se kao opetovana ili trajna izloženost učenika negativnim postupcima jednoga učenika ili više njih. Rizični čimbenici nasilnog ponašanja su: obitelj, individualna razina ponašanja, vršnjačke grupe, mediji i školsko okruženje. Nasilje i zastrašivanje u školi problem je u cijelom svijetu i negativno utječe na školsku klimu i pravo učenika na učenje, ali i cjelokupan djetetov razvoj. Kad se govori o nasilju u školi, najčešće se spominje vršnjačko nasilje koje poprima ozbiljne posljedice, kako za djecu koja su uključena u krug nasilja (nasilnik, žrtva, promatrači) tako i za roditelje, nastavnike, stručne suradnike i šire društveno okruženje. Brojni preventivni i interventni programi na lokalnoj i državnoj razni, te međunarodni seminari i konferencije dokaz su ozbiljnosti problema agresivnosti i nasilja u školama. Riječ je o inicijativama kojima se pojačavaju aktivnosti društva u sprječavanju svih oblika nasilja. Školski programi prevencije su sastavni dio školskoga kurikuluma i trebali bi se ostvarivati timskim i partnerskim radom te participacijom svih (su)dionika kurikuluma. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koji se preventivni programi usmjereni na suzbijanje vršnjačkog nasilja provode u osnovnim školama na području Zadarske županije, tko su sudionici u takvim programima, kojim aktivnostima se provode, kao i da li su po mišljenju osoba (učitelji i stručni suradnici) koje ga provode takvi programi djelotvorni. U istraživanju se koristila kvantitativna metoda istraživanja (anketni upitnik) sa 66 učitelja razredne nastave nižih razreda osnovne škole (1.-4.razred), 46 razrednika viših razreda osnovne škole (5.-8. razred) te 9 stručnih suradnika pedagoga i 8 stručnih suradnika psihologa. Pokazalo se da osnovne škole provode različite preventivne programe usmjerene na suzbijanje vršnjačkog nasilja, od kojih je najzastupljeniji UNICEF-ov program ''Za sigurno i poticajno okruženje u školama. U takvim programima sudjeluju najčešće učitelji, učenici i stručni suradnici, a provode se najčešće kroz nastavne predmete i satove razredne zajednice širokim opusom aktivnosti (radionice, individualni i grupni razgovori, literarne, likovne i dramske aktivnosti...). Nadalje, učitelji, razrednici i stručni suradnici smatraju da je uključenost i zainteresiranost roditelja i učenika za takve programe dobra, ako i da je djelotvornost takvih programa dobra, a bolja učinkovitost je moguća zahvaljujući boljoj suradnji sa roditeljima te edukaciji učitelja, učenika, roditelja i stručnih suradnika. Vrlo važno je raditi na postizanju jednake suradnje sa svim sudionicima u odgojno obrazovnom procesu, ali isto tako potrebno je uključiti lokalnu zajednicu i druge vanjske suradnike, a programi se trebaju provoditi kontinuirano i svaki preventivni program treba uključivati edukaciju za učitelje, nastavnike i odgojitelje o prevenciji ovisnosti, te edukaciju o tehnikama vođenja razreda, odnosno kvalitetno vođenje učenika kroz nastavu i svakodnevni rad kojim se može utjecati i na promjenu ponašanja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Jasminka Zloković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krapić Ivuša, Martina
Preventivni programi usmjereni na suzbijanje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Krapić Ivuša, M. (2016) 'Preventivni programi usmjereni na suzbijanje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Krapi\'{c} Ivu\v{s}a, Martina}, year = {2016}, pages = {93}, keywords = {preventivni programi, stru\v{c}ni suradnici (pedagog, psiholog), u\v{c}itelji, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje}, title = {Preventivni programi usmjereni na suzbijanje vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja u osnovnim \v{s}kolama}, keyword = {preventivni programi, stru\v{c}ni suradnici (pedagog, psiholog), u\v{c}itelji, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Krapi\'{c} Ivu\v{s}a, Martina}, year = {2016}, pages = {93}, keywords = {professional associates (pedagogue, psychologist), teachers, bullying}, title = {Prevention programs aimed at combating bullying in primary schools}, keyword = {professional associates (pedagogue, psychologist), teachers, bullying}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font