Pregled bibliografske jedinice broj: 846791
Strategije suočavanja s boravkom u bolnici kronično bolesne djece.
Strategije suočavanja s boravkom u bolnici kronično bolesne djece., 2002., postdiplomski specijalisticki, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 846791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije suočavanja s boravkom u bolnici kronično bolesne djece.
Autori
Coha, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2002
Stranica
65
Mentor
Arambašić, Lidija
Ključne riječi
strategije suočavanja sa stresom; kronična bolest; djeca; hospitalizacija
(coping strategies; chronical illness; children; hospitalization)
Sažetak
Cilj je ovog ispitivanja bio utvrditi razlikuju li se kronično bolesna djeca s iskustvom različitog broja hospitalizacija, u tipovima stresora koje navode tijekom svog boravka u bolnici, te u strategijama suočavanja koje koriste i koje procjenjuju najdjelotvornijima u suočavanju s boravkom u bolnici. U ispitivanju je sudjelovalo 90 kronično bolesne djece u dobi od 9 do 14 godina, koja boluju od astme, podijeljenih u 3 skupine ovisno o broju dotadašnjih hospitalizacija: djeca koja su prvi puta u bolnici (N=30), ona koja su drugi puta u bolnici (N=30) i ona koja su tri ili više puta bila u bolnici (N=30). Primijenjena je Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente. Rezultati upućuju na postojanje značajne razlike u tipovima stresora koje navode kronično bolesna djeca ovisno o broju boravaka u bolnici: djeca s iskustvom tri ili više hospitalizacija značajno češće navode kao dominantne stresore uvjete boravka u bolnici u odnosu na djecu koja su prvi puta u bolnici. Oni značajno češće ističu bolne medicinske postupke. Nadalje, kronično bolesna djeca s tri ili više hospitalizacija značajno češće koriste aktivne strategije suočavanja (rješavanje problema, kognitivno restrukturiranje) i njih procjenjuju djelotvornijima u suočavanju s boravkom u bolnici u odnosu na prvi puta hospitaliziranu djecu. Utvrđena je i značajna povezanost između procjena učestalosti korištenja i djelotvornosti svih sedam strategija suočavanja. Razmotrene su i praktične implikacije dobivenih rezultata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija