Pregled bibliografske jedinice broj: 846665
Zadovoljstvo učitelja poslom : uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima
Zadovoljstvo učitelja poslom : uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 4; 437-458 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 846665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo učitelja poslom : uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima
(Teachers' job satisfaction : The Role of Students' aggression and Teachers' Relatedness to Students)
Autori
Ljubin Golub, Tajana ; Olčar, Diana ; Bezak, Sandra
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 4;
437-458
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školsko nasilje ; učitelji ; viktimizacija ; odnos učenik-učitelj ; teorija samodeterminacije
(School violence ; teachers ; victimization ; student-teacher relationship ; SDT theory)
Sažetak
Glavni cilj rada bio je istražiti ulogu negativnih faktora (agresivno ponašanje učenika i roditelja učenika prema učiteljima) i pozitivnih faktora (povezanost učitelja sa učenicima) u objašnjenju zadovoljstva učitelja s poslom. Uz to, ispitivala se i razlika u agresivnom ponašanju učenika ovisno o nekim sociodemografskim varijablama. Uzorak je obuhvaćao 209 učitelja viših razreda osnovnih škola i srednjih škola iz jedne regije Hrvatske. Rezultati su pokazali da je 54% učitelja iznijelo da je u protekloj školskoj godini barem jednom doživjelo verbalno agresivno ponašanje od strane učenika, dok je fizička agresija prema učiteljima bila vrlo rijetka. Frekvencija učeničkog agresivnog ponašanja veća je u višim razredima osnovne škole nego u srednjim školama. Mlađi učitelji doživljavaju više učeničkog agresivnog ponašanja. Sukladno teoriji samodeterminacije, učiteljska povezanost s učenicima se pokazala važnim pozitivnim prediktorom za objašnjenje učiteljskog zadovoljstva poslom i objasnila je 23% varijance. Sukladno očekivanjima, učenička verbalna agresivnost se također pokazala značajnim negativnim prediktorom za objašnjenje učiteljskog zadovoljstva poslom, no objašnjava relativno maleni dio dodatne varijance (2%).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO
- ERA
- HRČAK