Pregled bibliografske jedinice broj: 846523
Diferencijacija, grupiranje i obogaćenje su prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi
Diferencijacija, grupiranje i obogaćenje su prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi // Zbornik II. mednarodna strokovna konferenca o didaktiki in metodiki 2016 (Slovenija, Nizozemska, Hrvaška) / mag. Maruška Željeznov Seničar (ur.).
Ljubljana: MiB d.o.o., Reška ulica 11, 1000 Ljubljana, 2016. str. 15-26 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 846523 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Diferencijacija, grupiranje i obogaćenje su prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi
(Differentiation, grouping and individualization are education approaches in line with the nature of creative behaviors)
Autori
Rački, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik II. mednarodna strokovna konferenca o didaktiki in metodiki 2016 (Slovenija, Nizozemska, Hrvaška)
/ Mag. Maruška Željeznov Seničar - Ljubljana : MiB d.o.o., Reška ulica 11, 1000 Ljubljana, 2016, 15-26
ISBN
978-961-93789-5-3
Skup
Individualizacija in diferenciacija pri pouku
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 24.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativna ponašanja; obrazovni ciljevi; pristupi obrazovanju darovitih učenika
(creative behaviors; approaches to gifted education; educational objectives)
Sažetak
Cilj je ovoga plenarnog predavanja prikazati veze između kreativnosti operacionalizirane kao ponašanja koje je djelomično ili u potpunosti područno specifično, ovisno o sadržaju, i obrazovanja u skladu sa sposobnostima i interesima, uključujući stoga i obrazovanje darovitih učenika. Naglasak je stavljen na rezultate empirijskih istraživanja o kreativnosti kao različitim, područno specifičnim ponašanjima, u složenim odnosima s obrazovanjem, inteligencijom, motivacijom i posljedičnom darovitošću. Kreativna su ponašanja eksplicitan obrazovni cilj u taksonomiji obrazovnih ciljeva, ali i komponenta i oblik manifestacije darovitosti. Diferencijacija su, grupiranje i obogaćenje stoga opisani kao prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi. Plenarno je predavanje oblikovano unutar teorijskoga okvira o kreativnosti, darovitosti i obrazovanju, s ključnim korištenim izvorima poput Renzulli (1978, 1986), Subotnik, Olszewski-Kubilius, & Worrell (2011), i APA-inih Top20 psihologijskih principa za obrazovanje (2015). U predavanju je naglasak stavljen na potrebu podizanja kvalitete obrazovanja u skladu sa sposobnostima, na način da je potrebno eksplicirati definicije darovitosti koje kao edukatori koristimo, ne mistificirati darovitost ili reducirati na jednu mjeru, primjenjivati suvremene pristupe u školi propisane za rad s darovitima, kao i prepoznati nužnost razvoja pojedinaca, zajednice i kulture i preuzeti odgovornost u obrazovanju za razvoj kreativnih ponašanja kao obrazovnih ciljeva u djece i odraslih. Kako su obrazovanje i kreativnost povezane pojašnjeno je kroz prikaz recentnih rezultata autorskih istraživanja o kreativnosti u djece i adolescenata (Rački, 2015a, 2015b ; Rački, Bakota, & Flegar, 2015 ; Rački, Katalenić, & Gregorović, 2015). Rasprava je usmjerena prema pružanju odgovora na pitanja o strukturi kreativnosti i kako se spoznaje o strukturi kreativnosti odnose na svakodnevno poučavanje učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)