Pregled bibliografske jedinice broj: 846206
Preporuke za sadržajne inovacije studija Poslovne ekonomije -smjer Marketing
Preporuke za sadržajne inovacije studija Poslovne ekonomije -smjer Marketing // Preporuke za inovaciju studijskih programa iz ekonomije i poslovne ekonomije na temelju ishoda učenja ECONQUAL / Host, Alen ; Alfirević Nikša (ur.).
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 125-133
CROSBI ID: 846206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preporuke za sadržajne inovacije studija Poslovne ekonomije -smjer Marketing
(Reccomendations for Business Study Programme Inovation - Marketing Track)
Autori
Biljana Crnjak-Karanović
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Preporuke za inovaciju studijskih programa iz ekonomije i poslovne ekonomije na temelju ishoda učenja ECONQUAL
Urednik/ci
Host, Alen ; Alfirević Nikša
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2016
Raspon stranica
125-133
ISBN
978-953-281-073-8
Ključne riječi
standard zanimanja, kvalifikacija, skup ishoda učenja, poslovna ekonomija, marketingS
(profession, qualification, learning outcomes, marketing)
Sažetak
Uvažavajući ciljeve Projekta – (1.) razvoj standarda kvalifikacija za područje ekonomije i poslovne ekonomije u visoko-obrazovnom sustavu, (2.) razvoj kriterija za inoviranje i unaprjeđenje studijskih programa na ekonomskim fakultetima u Hrvatskoj u skladu s potrebama tržišta rada i načelima HKO, te (3.) razvoj novih načina učenja i poučavanja u skladu s načelima HKO, projektni timovi su usuglasili/dali preporuke za kvalifikaciju magistar poslovne ekonomije za marketing. Pri izradi preporuka za sadržajne inovacije poslovne ekonomije, specifično za smjer marketing, odnosno za stjecanje kvalifikacije Magistar poslovne ekonomije za marketing, od velikog značenja je dokument - Standard zanimanja, Voditelj marketinga, realiziran u okviru druge dionice Projekta, pod nazivom Izrada profila visokoobrazovanih ekonomista u skladu sa zanimanjima, kvalifikacijom i nacionalnom klasifikacijom. Značenje ovoga dokumenta očituje se, između ostaloga, u tome što definira popis ključnih poslova i njima pripadajućih pojedinačnih kompentencija, kao i popis skupova kompentencija s pripadajućim kompentencijama za navedeni standard zanimanja. Rezultati istraživanja potreba tržišta rada, u pogledu ovog standarda zanimanja, ukazali su na ključnu svrhu ovoga zanimanja, te na ključne poslove i specifične kompetencije koje bi voditelj marketinga trebao posjedovati. Ključna svrha ovoga zanimanja odnosi se na planiranje, organiziranje i provođenje strateških i operativnih marketinških aktivnosti i projekata koji se odnose na istraživanje i segmentiranje tržišta, pozicioniranje ponude poduzeća te upravljanje politikama proizvoda, cijene, promocije i distribucije te na kontrolu marketinških procesa. Voditelj marketinga bi, prema rezultatima istraživanja potreba tržišta rada, a što se navodi i u Standardu zanimanja, trebao obavljati dvanaest grupa ključnih poslova. Kako bi se ti poslovi uspješno obavili, neophodno je da izvršitelji posjeduju specifične kompentencije od kojih se kao najznačajnije, odnosno one koje su prepoznate kao važne kod gotovo svih navedenih ključnih poslova, ističu: poslovna komunikacija s različitim tržišnim dionicima, poznavanje teorije marketinga i ponašanja potrošača, poznavanje metoda prikupljanja, obrade i analize podataka iz različitih izvora, poznavanje poslovanja poduzeća, ponude i tržišta na kojima poduzeće posluje, poznavanje različitih programskih paketa za prikupljanje, obradu, analizu podataka te izradu i prezentaciju rezultata istraživanja i poslovanja. Pojedinačne kompentencije koje izvršitelj poslova treba posjedovati, nadograđuju se kroz skupove kompentencija, od kojih se mogu spomenuti neki, poput teorije marketinga i opće ekonomije, upravljanja marketingom, istraživanja tržišta i izvještavanja o poslovanju, a na koje se trebaju nadograditi skupovi ishoda učenja ekvivalentni pripadajućem standardu zanimanja i kvalifikaciji. U radu se, nakon uvodnih razmatranja, analiziraju i kritički preispituju do sada usuglašeni obvezni skupovi ishodi učenja kao i njihovo vrednovanje, identificiraju dodatne mogućnosti inoviranja programa na smjeru Marketing, te daje zaključak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split