Pregled bibliografske jedinice broj: 846004
Pedagogija za učitelje i nastavnike
Pedagogija za učitelje i nastavnike / Halačev, Slavenka (ur.).
Zagreb: Školska knjiga i Učiteljski fakultet u Zagrebu, 2016
CROSBI ID: 846004 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija za učitelje i nastavnike
(Pedagogy for teachers)
Autori
Matijević, Milan ; Bilić, Vesna ; Opić, Siniša
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Školska knjiga i Učiteljski fakultet u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2016
Stranica
504
ISBN
978-953-0-3075-4
Ključne riječi
učenici ; škola ; odgoj ; metodologija ; odgoj u školi i obitelji ; komunikacija
(students ; schools ; education ; methodology ; education in school ; family)
Sažetak
Pedagogija za učitelje i nastavnike opsežan je sveučilišni udžbenik koji na pregledan način, pristupačnim stilom, povezuje najnovije teorijske spoznaje s praktičnim odgojno-obrazovnim radom. Uvodna su poglavlja posvećena znanosti o odgoju i obrazovanju te povijesti pedagogije. Potom se studenti i praktičari (učitelji i nastavnici) potiču na dijalog i kritičko razmišljanje o pitanjima što je odgoj, socijalizacija, kolika je moć odgoja i gdje su njegove granice, koji su ciljevi, sadržaji i područja odgoja te koje su njegove strategije i metode. Uz odgoj u obitelji, osobita je pozornost posvećena odgoju u školi s posebnim naglaskom na odnose među učenicima u razredu i rad s učenicima koje je teško odgajati (potišteni, plašljivi, povučeni, prkosni, agresivni i nasilni). Potom se analiziraju odgojni utjecaji izvan obitelji i škole te medijski odgoj. Posebna su poglavlja posvećena komunikaciji u odgoju i obrazovanju, teorijama nastave i obrazovanja te metodologiji znanstvenog istraživanja. Na samom je kraju i poglavlje pod naslovom Može i drukčije koje se bavi alternativnim pedagogijama, pedagoškim pluralizmom i paradoksima te otvorenim pitanjima. Uz opsežan popis literature te kazalo pojmova i imena, dodan je i mali pedagogijski rječnik. Na početku svakog poglavlja pitanja su za motivaciju odnosno poticaji za aktivno čitanje i učenje, a na kraju su ponuđena pitanja za razmišljanje ili moguće seminarske rasprave te scenariji i radionice čiji je cilj propitivanje, produbljivanje spoznaja o ponuđenim sadržajima i njihovo povezivanje s iskustvom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb