Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 845944

Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema


Juričić Devčić, Marija
Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 75-75 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 845944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema
(Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of mathematical problem solving)

Autori
Juričić Devčić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 75-75

ISBN
978-953-8115-13-4

Skup
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učenje; kognicija; metakognicija; motivacija; samoregulacija; rješavanje matematičkih problema
(learning; cognition; metacognition; motivation; self-regulation; mathematical problem solving)

Sažetak
Nesposobnost ili neuspješnost rješavanja problema nije uvijek rezultat nedovoljnih kognitivnih vještina učenika. Uzrok može biti nedostatak metakognitivnih vještina (kako koristiti znanje u rješavanju problema) ili nedostatak motivacije, odnosno zanimanja i vjerovanja učenika u vlastitu sposobnost rješavanja problema. Stoga je podučavanje koje je usmjereno isključivo ka ovladavanju kognitivnim vještinama nedovoljno. Uspješno rješavanje problema, osim o kognitivnim faktorima, također ovisi o metakognitivnim i motivacijskim faktorima. Cilj ovog rada jest isticanje važnosti metakognicije i samoregulacije u nastavi i učenju. Suvremena samoregulirajuća teorija učenja fokusira se na prelazak od ovisnog na samostalnog učenika. Samoregulirajući učenici imaju integrirani repertoar kognitivnih, metakognitivnih i motivacijskih vještina. U današnje vrijeme su zahtjevi za novim pristupima učenju i obrazovanju sve jači. Sve se više govori o metakogniciji u procesima učenja i nastave, koja zajedno s kognicijom i motivacijom predstavlja osnovu za samoregulaciju, odnosno o samostalnom, svrhovitom i trajnom učenju s ciljem poboljšanja znanja, vještina i sposobnosti. U rješavanju problema iz matematike i prirodnih znanosti potrebne su matematičke kompetencije. Te kompetencije podrazumijevaju kognitivne procese (znanja, vještine i stavove) potrebne da bi se problem smješten u stvarni svijet povezao s matematikom, te kako bi se našlo rješenje postavljenog problema. U ovom radu opisani su kognitivni, metakognitivni i motivacijski procesi u rješavanju matematičkih problema. Kognitivni procesi uključuju nastavne ciljeve, komponente hijerarhije učenja i komponente obrade informacija. Metakognitivni procesi uključuju strategije za čitanje s razumijevanjem, pisanje i matematiku. Motivacijski procesi uključuju motivaciju zasnovanu na interesu, samoefikasnosti i atribucijama. Sve tri vrste procesa su bitne za uspješno rješavanje (matematičkih) problema. Također se navode strategije za razvijanje metakognitivnih vještina i samoregulacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Juričić-Devčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Juričić Devčić, Marija
Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 75-75 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Juričić Devčić, M. (2016) Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema. U: Prskalo, I. & Cvikić, L. (ur.)11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA.
@article{article, author = {Juri\v{c}i\'{c} Dev\v{c}i\'{c}, Marija}, year = {2016}, pages = {75-75}, keywords = {u\v{c}enje, kognicija, metakognicija, motivacija, samoregulacija, rje\v{s}avanje matemati\v{c}kih problema}, isbn = {978-953-8115-13-4}, title = {Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rje\v{s}avanja matemati\v{c}kih problema}, keyword = {u\v{c}enje, kognicija, metakognicija, motivacija, samoregulacija, rje\v{s}avanje matemati\v{c}kih problema}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juri\v{c}i\'{c} Dev\v{c}i\'{c}, Marija}, year = {2016}, pages = {75-75}, keywords = {learning, cognition, metacognition, motivation, self-regulation, mathematical problem solving}, isbn = {978-953-8115-13-4}, title = {Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of mathematical problem solving}, keyword = {learning, cognition, metacognition, motivation, self-regulation, mathematical problem solving}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font