Pregled bibliografske jedinice broj: 845944
Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema
Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 75-75 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 845944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema
(Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of mathematical problem solving)
Autori
Juričić Devčić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA
/ Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 75-75
ISBN
978-953-8115-13-4
Skup
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenje; kognicija; metakognicija; motivacija; samoregulacija; rješavanje matematičkih problema
(learning; cognition; metacognition; motivation; self-regulation; mathematical problem solving)
Sažetak
Nesposobnost ili neuspješnost rješavanja problema nije uvijek rezultat nedovoljnih kognitivnih vještina učenika. Uzrok može biti nedostatak metakognitivnih vještina (kako koristiti znanje u rješavanju problema) ili nedostatak motivacije, odnosno zanimanja i vjerovanja učenika u vlastitu sposobnost rješavanja problema. Stoga je podučavanje koje je usmjereno isključivo ka ovladavanju kognitivnim vještinama nedovoljno. Uspješno rješavanje problema, osim o kognitivnim faktorima, također ovisi o metakognitivnim i motivacijskim faktorima. Cilj ovog rada jest isticanje važnosti metakognicije i samoregulacije u nastavi i učenju. Suvremena samoregulirajuća teorija učenja fokusira se na prelazak od ovisnog na samostalnog učenika. Samoregulirajući učenici imaju integrirani repertoar kognitivnih, metakognitivnih i motivacijskih vještina. U današnje vrijeme su zahtjevi za novim pristupima učenju i obrazovanju sve jači. Sve se više govori o metakogniciji u procesima učenja i nastave, koja zajedno s kognicijom i motivacijom predstavlja osnovu za samoregulaciju, odnosno o samostalnom, svrhovitom i trajnom učenju s ciljem poboljšanja znanja, vještina i sposobnosti. U rješavanju problema iz matematike i prirodnih znanosti potrebne su matematičke kompetencije. Te kompetencije podrazumijevaju kognitivne procese (znanja, vještine i stavove) potrebne da bi se problem smješten u stvarni svijet povezao s matematikom, te kako bi se našlo rješenje postavljenog problema. U ovom radu opisani su kognitivni, metakognitivni i motivacijski procesi u rješavanju matematičkih problema. Kognitivni procesi uključuju nastavne ciljeve, komponente hijerarhije učenja i komponente obrade informacija. Metakognitivni procesi uključuju strategije za čitanje s razumijevanjem, pisanje i matematiku. Motivacijski procesi uključuju motivaciju zasnovanu na interesu, samoefikasnosti i atribucijama. Sve tri vrste procesa su bitne za uspješno rješavanje (matematičkih) problema. Također se navode strategije za razvijanje metakognitivnih vještina i samoregulacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija