Pregled bibliografske jedinice broj: 845939
Primjena V-dijagrama u rješavanju matematičkih problema
Primjena V-dijagrama u rješavanju matematičkih problema // Zbornik sažetaka radova - 7. kongres nastavnika matematike RH / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2016. str. 80-80 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 845939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena V-dijagrama u rješavanju matematičkih problema
(The use of V-diagram in mathematical problem solving)
Autori
Juričić Devčić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka radova - 7. kongres nastavnika matematike RH
/ Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2016, 80-80
ISBN
978-953-6862-27-6
Skup
7. kongres nastavnika matematike RH
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.06.2016. - 01.07.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vizualizacija znanja ; obrazovanje ; V-dijagram ; matematika ; rješavanje matematičkih problema
(knowledge visualization ; education ; V-diagram ; mathematics ; mathematical problem solving)
Sažetak
U posljednje vrijeme razvijeni su brojni alati za vizualizaciju znanja koji sve više imaju primjenu i u obrazovanju. Među različitim oblicima vizualizacije znanja, V-dijagram se ističe kao alat koji poboljšava metakognitivne sposobnosti učenika. V-dijagram je specifična vrsta kognitivne mape sa zadanom strukturom. U osnovi, V-dijagram je tehnika učenja zasnovana na teoriji konstruktivizma, usmjerena prema učeniku te učenju istraživanjem i otkrivanjem. Taj alat omogućava učenicima razumjeti kako su događaji, procesi ili predmeti smisleno povezani, s ciljem da percipiraju spregu između onoga što je poznato i ono što tek treba otkriti i razumjeti u rješavanju nekog problema. V-dijagram strukturalno i vizualno povezuje metodološke aspekte neke aktivnosti s njenim temeljnim konceptualnim aspektima, oslanjajući se pritom na značajnu ulogu pojmova u učenju i pamćenju. V- dijagram ima dvije strane: konceptualnu (znanje) i metodološku (procesi). Obje strane su interakcijski povezane i ovisne, za što su odgovorna fokusna pitanja izravno povezana s događajima i/ili objektima. Događaji i/ili objekti su od izuzetne važnosti za formuliranje istraživačkih fokusnih pitanja, a samim tim i za daljnju interakciju među komponentama povezanima s konceptualnom i metodološkom stranom dijagrama. U matematici se V-dijagram uspješno koristi u rješavanju matematičkih problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija