Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 845918

Korelacija i timski rad u nastavi - holistički pristup učenju i poučavanju


Vrkić Dimić, Jasmina; Vidić, Sandra
Korelacija i timski rad u nastavi - holistički pristup učenju i poučavanju // Acta ladertina, 12 (2015), 2; 93-114 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 845918 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korelacija i timski rad u nastavi - holistički pristup učenju i poučavanju
(Correlation and Team Work in the Class - the Holistic Approach to Learning and Teaching)

Autori
Vrkić Dimić, Jasmina ; Vidić, Sandra

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 12 (2015), 2; 93-114

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
holizam ; integrativno učenje ; korelacija ; mišljenja nastavnika ; poučavanje ; timska nastava
(correlation ; holism ; integrative learning ; teachers' opinions ; teaching ; team work)

Sažetak
U radu se teorijski i empirijski analizira kod naših znanstvenika neopravdano zapostavljena, a istovremeno izuzetno aktualna, problematika korelacije i timske nastave kao osnovnih pretpostavki dosezanja holizma u učenju i poučavanju. Kroz naglašen holistički pristup uklopljen u suvremeno konstruktivističko poimanje nastavnog procesa, analiziraju se značaj, vrste, doprinosi te zahtjevi i osnovne pretpostavke kvalitetnog provođenja korelacije i timskog rada u nastavi. Empirijska analiza mišljenja osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika (skupina ispitanika iz 10 urbanih i ruralnih škola Zadarske županije: 5 OŠ + 5 SŠ ; N=106) obuhvaća utvrđivanje pojavnih oblika korelacije u nastavnoj praksi te određivanje njihovih čestina, procjenjivanje adekvatnosti i dostatnosti nastavničkih kompetencija za izvođenje korelacija izgrađenih kroz različite kontekste obrazovanja/učenja (formalni, neformalni, informalni) te analiziranje doprinosa korelacija kvaliteti nastave, kao i sugestija nastavnika o mogućim načinima unapređenja njihova provođenja. Također se utvrđuju čestine izvođenja timske nastave, inicijatori njenog osmišljavanja i realizacije, praktični doprinosi takve vrste rada te nastavničke sugestije o njenom mogućem unapređenju. Temeljem pokazatelja osnovne deskriptivne statistike podatci su poredbeno analizirani te dodatno komentirani, a kvalitativnom analizom podataka nastavničkih mišljenja o doprinosima i mogućim načinima unapređenja izvođenja korelacija i timske nastave dobivena je zaokružena slika ispitivane problematike. Time ovaj rad predstavlja teorijski i empirijski doprinos istraživanju holističkog pristupa nastavnom procesu kroz provođenje korelacija i timske nastave. Iako su nastavnici svjesni njihovih višestrukih pozitivnih doprinosa kvaliteti nastave, rezultati su pokazali nedovoljnu zastupljenost takvih načina rada u nastavnoj praksi, kao i moguće uzroke takvog stanja: nedostatna i neadekvatna osposobljenost nastavnika, nepoticajna okolina, nedovoljna suradnja između nastavnika, neadekvatnost postojećih nastavnih planova i programa te školskih kurikuluma, kao i školske arhitekture i rasporeda sati. Upravo bi uvažavanje nastavničkih sugestija moglo doprinijeti prevladavanju postojećih zapreka i unapređenju izvođenja korelacija i timske nastave kao posebno vrijednih načina i putova integrativnog, holističkog učenja i poučavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jasmina Vrkić Dimić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vrkić Dimić, Jasmina; Vidić, Sandra
Korelacija i timski rad u nastavi - holistički pristup učenju i poučavanju // Acta ladertina, 12 (2015), 2; 93-114 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Vrkić Dimić, J. & Vidić, S. (2015) Korelacija i timski rad u nastavi - holistički pristup učenju i poučavanju. Acta ladertina, 12 (2), 93-114.
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina and Vidi\'{c}, Sandra}, year = {2015}, pages = {93-114}, keywords = {holizam, integrativno u\v{c}enje, korelacija, mi\v{s}ljenja nastavnika, pou\v{c}avanje, timska nastava}, journal = {Acta ladertina}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Korelacija i timski rad u nastavi - holisti\v{c}ki pristup u\v{c}enju i pou\v{c}avanju}, keyword = {holizam, integrativno u\v{c}enje, korelacija, mi\v{s}ljenja nastavnika, pou\v{c}avanje, timska nastava} }
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina and Vidi\'{c}, Sandra}, year = {2015}, pages = {93-114}, keywords = {correlation, holism, integrative learning, teachers' opinions, teaching, team work}, journal = {Acta ladertina}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Correlation and Team Work in the Class - the Holistic Approach to Learning and Teaching}, keyword = {correlation, holism, integrative learning, teachers' opinions, teaching, team work} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO Publishing, Inc.





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font