Pregled bibliografske jedinice broj: 845514
Upravljanje percepcijom u medijskom prikazu Bitke za Vukovar
Upravljanje percepcijom u medijskom prikazu Bitke za Vukovar // Hrvatsko društvo: 25 godina nakon Vukovara ‘91. / Živić, Dražen ; Žanić, Mateo ; Macut, Petar (ur.).
Zagreb : Vukovar: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar i Ogranak Matice Hrvatske u Vukovaru, 2018. str. 133-147 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 845514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje percepcijom u medijskom prikazu Bitke za Vukovar
(Perception management in the media representation of the Battle of Vukovar)
Autori
Domović, Roman
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Hrvatsko društvo: 25 godina nakon Vukovara ‘91.
/ Živić, Dražen ; Žanić, Mateo ; Macut, Petar - Zagreb : Vukovar : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar i Ogranak Matice Hrvatske u Vukovaru, 2018, 133-147
ISBN
978-953-7964-52-8
Skup
19. znanstveno-stručni skup "Vukovar 91. - dvadeset i peta godina poslije"
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 14.11.2016. - 15.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
upravljanje percepcijom ; Bitka za Vukovar ; mediji
(perception management ; Battle of Vukovar ; media)
Sažetak
Još od vremena Bitke za Vukovar u medijima postoji struja koja se javnosti trudi nametnuti tezu da je hrvatski državni vrh na čelu s predsjednikom Franjom Tuđmanom izdao odnosno prodao Vukovar i pretvoriti je u činjeničnu istinu koja bi postala dio korpusa javnoga znanja o Domovinskom ratu. Budući da dosad nisu nađeni dokazi koji bi potvrdili takvu tezu, a nađeni su dokazi koji je pobijaju, ta struja dominaciju svojih teza pokušava ostvariti provođenjem informacijskih operacija i operacija utjecaja. Kada se govori o Bitki za Vukovar, u medijima širok prostor i naknadni odjek dobivaju emisije, prilozi, intervjui, predstave itd. koji tu bitku prikazuju kao kontroverzu, koji za nju tvrde da je tabu tema o kojoj se ne smije govoriti i slično. Kada se o Bitki za Vukovar govori faktografski u obliku neutralnog prenošenja obavijesti o tom događaju, takav prikaz ne dobiva širok medijski prostor i ne dobiva odjek. Ono čega u medijima nema, a čega bi trebalo biti, sučeljavanja su znanstvenika koji Bitku za Vukovar proučavaju primjenom znanstvene metodologije i onih koji zagovaraju tezu o izdaji odnosno prodaji Vukovara te je u javnost plasiraju primjenom tehnika manipulacije informacijama. Kao tipične primjere takvih radnji može se izdvojiti HTV- ovu emisiju Latinica od 28. studenoga 2005. godine, prilog u središnjem Dnevniku HTV-a od 20. studenoga 2011. godine, HTV-ovu emisiju Tema dana od 18. studenoga 2012. godine te najnoviju kazališnu predstavu Pad. Analizom tih emisija, kazališne predstave i pratećih medijskih napisa moguće je prikazati metodologiju provođenja informacijskih operacija i tehnike manipulacije informacijama koje se koriste u falsificiranju događaja iz Bitke za Vukovar s ciljem da postanu dominantan obrazac pamćenja u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski