Pregled bibliografske jedinice broj: 845359
E-mentorstvo u visokoškolskom obrazovanju budućih učitelja razredne nastave
E-mentorstvo u visokoškolskom obrazovanju budućih učitelja razredne nastave // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost- knjiga sažetaka / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb, 2016. str. 49-50 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 845359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
E-mentorstvo u visokoškolskom obrazovanju budućih učitelja razredne nastave
(E-mentoring in higher education of primary school teachers)
Autori
Bognar, Branko ; Perković Krijan, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost- knjiga sažetaka
/ Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija - Zagreb, 2016, 49-50
ISBN
978-953-8115-13-4
Skup
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; e-učenje; mentorstvo; kritičko prijateljstvo; Moodle; visokoškolska nastava
(action research; e-learning; mentoring; critical friendship; Moodle; higher education)
Sažetak
U visokoškolskom obrazovanju mentorstvo ima važnu ulogu prilikom izrade diplomskih radova studenata. U većini slučajeva mentorstvo se ostvaruje u neposrednoj komunikaciji nastavnika i studenata. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnosti ostvarivanja mentorskog vođenja studenata završne godine studija razredne nastave prilikom provedbe njihovih akcijskih istraživanja koristeći komunikaciju na mrežnom forumu sustava Moodle. Rezultati su pokazali da je moguće ostvariti kvalitetno mentorsko vođenje, ako studenti detaljno vode svoje istraživačke dnevnike. Pri tome je važno da ti dnevnici sadržavaju detaljne opise ostvarenih aktivnosti uz navođenje različitih izvora podataka, a posebno videozapise nastave postavljene na besplatnom servisu za razmjenu videozapisa YouTubea. Videozapisi su omogućili mentorima cjelovit uvid u ostvarene nastavne aktivnosti studenata, dok im je asinkrona komunikacija pružila dovoljno vremena za osmišljavanje kvalitetnih komentara i sugestija. Povratne su informacije studentima pomogle u refleksiji i planiranju daljnjih koraka u akcijskom istraživanju. Pokazalo se da povratne informacije mentora trebaju biti pravodobne, specifične, pozitivne, a kritički komentari trebaju biti odmjereni i obrazloženi. Sugestije ne trebaju biti suviše opširne i previše stručne kako bi do izražaja došle ideje studenata. Za ostvarivanje kvalitetne komunikacije na mrežnom forumu studentima je, ali i mentorima, bilo potrebno dosta vremena. Osim toga, bilo je potrebno da studenti i mentori nauče uređivati i objavljivati multimedijske sadržaje te da se dobro upoznaju sa specifičnostima i mogućnostima e-učenja. Sve to zahtijevalo je razvoj novih kompetencija i profesionalnih uloga visokoškolskih nastavnika, a posebno preuzimanje uloge kritičkog prijatelja i akcijskog istraživača. To podrazumijeva spremnost nastavnika na permanentno učenje i njihov povećan angažman. Međutim, uloženi trud je na kraju rezultirao unapređenjem mentorskog vođenja, kvalitete nastave i istraživačkih aktivnosti studenata te suštinskim učenjem i pozitivnim emocijama svih sudionika tog procesa. Ovo je istraživanje pokazalo da je mentorsko vođenje gotovo u potpunosti moguće ostvariti posredstvom interneta, međutim, povremena neposredna komunikacija između mentora i studenata može doprinijeti kvaliteti i učinkovitosti tog procesa.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek