Pregled bibliografske jedinice broj: 844951
Žene u poduzetništvu
Žene u poduzetništvu // Entrepreneurship and Macroeconomic Management / Križman Pavlović, Danijela (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2005. str. 21-35 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 844951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Žene u poduzetništvu
(Women Entrepreneurs)
Autori
Avelini Holjevac, Ivanka ; Galičić, Vlado
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Entrepreneurship and Macroeconomic Management
/ Križman Pavlović, Danijela - Pula : Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2005, 21-35
ISBN
953-7144-01-1
Skup
Poduzetništvo i makroekonomski menadžmetn
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 28.04.2005. - 30.04.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ekonomija; žene; poduzetništvo; menadžment
(Economy; women; entrepreneurship; management)
Sažetak
Iako su žene većina u svjetskoj populaciji, one su u sferi poduzetništva manjina, zbog socijalnog, ekonomskog i političkog nepovoljnog položaja u odnosu na muškarce. Žene obavljaju dvije trećine posla u svijetu, no privređuju svega jednu desetinu svjetskog dohotka, a posjeduju manje od jedan posto svjetskih dobara. Nejednakosti zbog spola na tržištu rada i poduzetništva, povezane su s nejednakim mogućnostima za obrazovanje i usavršavanje, što se dalje proteže na to koliko žene sudjeluju u poslu, na njihov izbor zanimanja i mogućnosti napredovanja. Promjena socijalnih paradigmi radikalno je promijenila i ravnotežu moći između žena i muškaraca kako u društvu uopće, tako i u poduzetništvu. Činjenica je da među ženama ima manje poduzetnika nego među muškarcima, no u hrvatskom gospodarstvu zapaža se sve veća zastupljenost žena, što je vrlo pozitivna tendencija, jer je tome gospodarstvu potrebno što više kvalitetnijih, stručnih i obrazovanih ljudi, bez obzira na spol. Osnovni hendikepi za značajniju zastupljenost i veću kompetitivnost žena u poduzetništvu ogledaju se u tradicionalnim predrasudama, sociološkim stavovima odgovornih za razvoj poduzetništva, nepovjerenju prema ženama, i nedorečenosti zakonodavne infrastrukture kao pretpostavke za snažniji razvoj poduzetništva. Mogućnosti za žene koje ulaze u svijet poduzetništva rastu, no taj proces ovisi o funkcionalnom području, odnosno o vrsti djelatnosti, jer različite djelatnosti osiguravaju različite mogućnosti za brži razvoj poduzetništva kod žena. U radu se iznose prijedlozi što se sve mora učiniti za povećanje broja žena u sferi poduzetništva u Republici Hrvatskoj. Osim toga, učinjeni su pokušaji u otkrivanju socio-kulturnih elemenata koji ženama koče ulaz u svijet poduzetništva i što im se sve događa koje jednom uđu u muški svijet poduzetništva. Ciljevi rada usmjereni su na identifikaciju glavnih prepreka na koje nailaze žene prilikom osnivanja poduzeća, kao i na afirmaciju žena u poduzetništvu te poticanje njegova razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija