Pregled bibliografske jedinice broj: 84477
Utemeljenje kurikuluma prevencije zlouporabe droga
Utemeljenje kurikuluma prevencije zlouporabe droga, 2002., magistarski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 84477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utemeljenje kurikuluma prevencije zlouporabe droga
(Founding of curriculum for drug abuse prevention)
Autori
Joško, Barbir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
04.10
Godina
2002
Stranica
196
Mentor
Mušanović, Marko
Ključne riječi
prevencija; kurikulum; droga; sustav strategija
(curriculum; drug abuse prevention; system strategies)
Sažetak
U radu Utemeljenje kurikuluma prevencije zlouporabe droga za predmet je istraživanja odabrana analiza i utvrđivanje obilježja sustava pojave ovisnosti i njegove komunikacije s globalnim sustavom (organiziranim društvom, odnosno, posebnim sustavima strategija djelovanja koji imaju za cilj smanjenje i/ili suzbijanje sustava pojave ovisnosti. Sustavskom je analizom obuhvaćen uzorak sustava strategija suzbijanja zlouporabe droga europskih zemalja u tranziciji koje nastoje ući u EU, a koje su prema teritorijalno-regionalnom kriteriju podijeljene na centralnu Europu, Balkan i Baltik, a sve su obuhvaćene PHARE programom za suzbijanje zlouporabe droga. Cilj je sustavske analize bio raščlaniti odnose i definirati načela po kojima djeluju strategijski sustavi suzbijanja zlouporabe droga, te načine na koji to djelovanje doprinosi formiranju ili smanjenju opsega sustava pojave ovisnosti, a što ima implikacije na utemeljenje preventivnoga kurikuluma, odnosno na tzv. prvu fazu izrade kurikuluma – potrebe, svrhu, namjenu, razvoj konzistentnog kategorijalnog instrumentarija i postavljanje konkretnih ciljeva. Strukturalno-sustavskom analizom ustanovili smo da globalni sustavi linearnim, hijerarhijski ustrojenim modelima strategija djelovanja u suzbijanju zlouporabe droga, nisu u stanju suprotstaviti se sustavu pojave ovisnosti jer je evidentan porast, a ne stagnacija zlouporabe droga, kako na lokalnim, tako i na nacionalnim, odnosno i globalnijim razinama. Definicija pojave ovisnosti kao bolesti ne omogućava globalnom sustavu da teorijski i praktično reflektira svoje greške, nego da upotrebom metode isključivanja umanjuje značaj i prirodu sukoba na relaciji s dinamičkim sustavima koji potiču ovisnička ponašanja, da taj sukob ne prikazuje u realnom svjetlu već da ga isključi kao vlastitu grešku i pravac percipiranja istinskoga problema usmjeri na posljedice – zlouporabu droga. Dinamička kvaliteta koja podržava strukturu sustava osobe uzrokuje rascjep između potreba tehnokratskoga društva globalnoga sustava i potrebe da se osoba bude subjekt. U skladu se s tim nameće zaključak da se problemu sustava pojave ovisnosti treba pristupati s motrišta razvojno - humanističke paradigme, odnosno preventivni kurikuluma utemeljiti na postavkama konstruktivizma, jer se takvim pristupom mogu ostvariti preduvjeti za razumijevanje geneze i dinamike razvoja neovisničkih i ovisničkih struktura, situacija i ponašanja, kako s osobnoga, tako i sa socio – kulturnog, ekonomskog, tehnološkog, psihološkog i drugih motrišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA