Pregled bibliografske jedinice broj: 844637
Percepcija učenika srednjih škola o roditeljskim očekivanjima
Percepcija učenika srednjih škola o roditeljskim očekivanjima, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 844637 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija učenika srednjih škola o roditeljskim očekivanjima
(The perception of secondary school students about parental expectations)
Autori
Vulić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
16.09
Godina
2016
Stranica
44
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
roditelji; očekivanja; školski uspjeh; učenička percepcija
(parents; expectations; academic achievement; students' perceptions)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju učenika prema roditeljskim očekivanjima, tj. utvrditi postoje li razlike u percepciji učenika prema roditeljskim očekivanjima s obzirom na spol te postoje li razlike u percepciji učenika prema roditeljskim očekivanjima s obzirom na školu koju pohađaju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 105 ispitanika dviju srednjih škola u Zadru. Ispitivanjem su bili obuhvaćeni učenici četvrtih razreda srednjih škola. Od ukupnog broja sudionika 51, 5% (N=54) su bili učenici Prirodoslovno grafičke škole i 48, 5% (N=51) učenici Gimnazije Vladimir Nazor. Broj muških ispitanika je bio 48, 5% (N=51), a ženskih ispitanika 51, 5% (N=54). Mjerni instrument koji je korišten je anketni upitnik. Anketni upitnik se sastojao od općih podataka (spol i naziv škole) te od 32 slučajno raspoređene tvrdnje. Na nekim tvrdnjama došlo je do značajnih razlika. Rezultati su pokazali kako su roditelji zadovoljniji s učenicama te od njih imaju i veća očekivanja nego li od učenika. S obzirom na školu koju učenici pohađaju dobiveni rezultati su pokazali kako roditelji više očekuju od učenika gimnazijalaca da nastave svoje obrazovanje nakon srednje škole nego li od učenika Prirodoslovno grafičke škole, dok u suprotnom očekuje se više od učenika strukovne škole da u svemu budu najbolji nego li od učenika gimnazije. Približno podjednaka bila je percepcija učenika gimnazije i strukovne škole o važnosti fakultetskog obrazovanja. Dobiveni rezultati su u skladu s brojnim prijašnjim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija