Pregled bibliografske jedinice broj: 844571
Procjena rizika pomorske nezgode za akvatorij luke Šibenik
Procjena rizika pomorske nezgode za akvatorij luke Šibenik // Naše more, Vol.63(4)2016 (2016), 87-97 doi:10.17818/NM/2016/4.7 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 844571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena rizika pomorske nezgode za akvatorij luke Šibenik
(Marine Accident Risk Assesment for Port of Šibenik Area)
Autori
Belamarić, Goran ; Kurtela, Željko ; Bošnjak, Rino
Izvornik
Naše more (0469-6255) Vol.63(4)2016
(2016);
87-97
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
prijetnja/rizik ; posljedice ; sudar ; nasukanje ; potonuće ; pomorska nezgoda
(threat/risk ; consequences ; collision ; grounding ; sinking ; marine accident)
Sažetak
Šibenik je velika i jedna od najstarijih i najbolje prirodno zaštićenih luka na hrvatskoj obali Jadrana. Gradska luka je smještena u potopljenom ušću rijeke Krke. Ograničeni raspoloživi manevarski prostor unutar gradske luke, smještaj novog putničkog terminala te dijela luke za prekrcaj različitih vrsta tereta smanjuje siguran prostor za plovidbu i privez/odvez trgovačkih i putničkih kruzerskih brodova. Prilazi luci Šibenik sa otvorenog mora, a posebno plovidba kanalom sv. Ante kao i manevriranje unutar akvatorija gradske luke za svakog pomorca predstavlja poseban izazov. S aspekta sigurnosti navedene okolnosti značajno pridonose povećanju prijetnju od moguće pomorske nezgode. Stoga se ukazala potreba da se izvrši procjena mogućih prijetnji pomorskih nesreća u području šibenskog kanala sv. Ante. Za određivanje prijetnji pomorske nezgode razvijen je model određivanja prijetnji temeljena na kvalitativnoj metodi Rangiranja prijetnji. Svaka pomorska nezgoda u zatvorenom području kanala sv. Ante i gradske luke Šibenik može imati nesagledive posljedice na cjelokupne privredne i svekolike druge aktivnosti luke Šibenik. Kanal Sv. Ante predstavlja jedini ulaz u srednjodalmatinski grad Šibenik i za međunarodni promet otvorenu šibensku luku. Zbog svog izgleda, duljine koja ne ide pravocrtno, potrebno je često mijenjanje kursa u kraćim vremenskim intervalima. Širina kanala na pojedinim mjestima je mala i problematična, a zbog morskih struja i povremeno jakog vjetra, kanal je s aspekta sigurnosti plovidbe jako težak za navigaciju. Štoviše, mimoilaženje brodova preko 50 BT-a unutar kanala je opasno. Mogućnost sudara, nasukanja i/ili potonuća većeg broda tijekom tranzita kroz kanal sv. Ante u krajnjem slučaju može dovesti do potpunog zatvaranja pomorskog putničkog i teretnog prometa za luku Šibenik. Stoga je od izuzetne važnosti izvršiti procjenu prijetnji sudara, nasukanja i/ili potonuća broda u akvatoriju luke Šibenik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Geobase
- Social Services Abstracts
- World Textiles
- Scopus
- Elsevier
- Embase
- Compendex
- Embiology
- Biobase
- Fluidex
- Penrose Press
- Hrčak
- Doaj
- Ebsco Publishing
- Proquest
- Index Copernicus