Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 844032

Prikaz Programa osposobljavanja pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom


Velki, Tena
Prikaz Programa osposobljavanja pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom // 24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja: sažetci priopćenja / Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Miletić, Irena ; Juretić, Jasminka ; Lopižić, Josip (ur.).
Rijeka: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2016. str. 239-239 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 844032 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prikaz Programa osposobljavanja pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
(Presentation of Training program for assistants for children with developmental disabilities and persons with disabilities)

Autori
Velki, Tena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja: sažetci priopćenja / Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Miletić, Irena ; Juretić, Jasminka ; Lopižić, Josip - Rijeka : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2016, 239-239

ISBN
978-953-55079-5-6

Skup
24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 09.11.2016. - 12.11.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
pomoćnici u nastavi; edukacija; djeca s teškoćama u razvoju
(class assistants; education; children with developmental disabilities)

Sažetak
U posljednjih 10-ak godina prema statističkim podacima primijećeno je da je broj djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u Republici Hrvatskoj u stalnom porastu. U praksi je, kroz kontinuiranu suradnju s odgojno- obrazovnim ustanovama i nevladinim organizacijama uočeno sljedeće: (1) u institucijama odgoja i obrazovanja na svim razinama postoji nepovoljan omjer djece i odraslih (koji je jedan od aspekata strukturalne kvalitete) što se u zemljama Europske Unije nastoji kompenzirati zapošljavanjem pomoćnika u nastavi ; (2) nepostojanje formalnog i sustavnog obrazovanja pomoćnika za rad s djecom s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, odnosno njihova nedostatna edukacija s područja psihologije i inkluzivne pedagogije ; (3) nevladine organizacije koje se bave izvaninstitucijskim oblicima skrbi za osobe s invaliditetom najčešće ovise o volonterima koji se često izmjenjuju ili koji, poput pomoćnika u nastavi, nisu dostatno educirani za ovo područje. Svrha rada je prikazati prvi sustavni jednogodišnji program izobrazbe za pomoćnike u nastavi u Hrvatskoj na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, a koji je educirao prvu generaciju polaznika u akademskoj 2015./2016. godini. Osnovni cilj programa osposobljavanja pomoćnika za rad s djecom s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom je pružanje primjerenih informacija o specifičnostima navedene populacije i načinima zadovoljavanja njihovih potreba. Glavne zadaće programa osposobljavanja pomoćnika za rad s djecom s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom jesu upoznavanje polaznika s kliničkom i socijalnom manifestacijom pojedinih teškoća/invaliditeta, pojašnjavanju funkcioniranja odgoja i obrazovanja temeljenog na inkluzivnim vrijednostima uz predočavanje razvojno primjerene prakse te savladavanje tehnika facilitacije opće socijalne uključenosti. S obzirom na postojanje različitosti u potrebama djece s teškoćama u razvoju i odraslih osoba s invaliditetom, program je podijeljen u tri modula: 1) Modul A: Pomoćnici u nastavi (u koji je upisana prva generacija 2015/2016) ; 2) Modul B: Pomoćnici za osobe s invaliditetom/osobni asistenti ; 3) Modul C: Pomoćnici u dječjim vrtićima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena
Prikaz Programa osposobljavanja pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom // 24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja: sažetci priopćenja / Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Miletić, Irena ; Juretić, Jasminka ; Lopižić, Josip (ur.).
Rijeka: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2016. str. 239-239 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Velki, T. (2016) Prikaz Programa osposobljavanja pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom. U: Pokrajac-Bulian, A., Miletić, I., Juretić, J. & Lopižić, J. (ur.)24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja: sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Velki, Tena}, year = {2016}, pages = {239-239}, keywords = {pomo\'{c}nici u nastavi, edukacija, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, isbn = {978-953-55079-5-6}, title = {Prikaz Programa osposobljavanja pomo\'{c}nika za djecu s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju i osobe s invaliditetom}, keyword = {pomo\'{c}nici u nastavi, edukacija, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Velki, Tena}, year = {2016}, pages = {239-239}, keywords = {class assistants, education, children with developmental disabilities}, isbn = {978-953-55079-5-6}, title = {Presentation of Training program for assistants for children with developmental disabilities and persons with disabilities}, keyword = {class assistants, education, children with developmental disabilities}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font