Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 843809

Porast metodičkog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena


Vladušić, Roko; Ožić, Mia
Porast metodičkog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena // 24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča (ur.).
Zagreb, 2015. (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 843809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Porast metodičkog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena
(The growth of pedagogical contetnt knowledge about chemical bonds as result of conceptual changes)

Autori
Vladušić, Roko ; Ožić, Mia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča - Zagreb, 2015

ISBN
978-953-6894-54-3

Skup
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2015. - 24.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Metodičko znanje; kemijsko vezivanje; konceptualne promjene
(Pedagogical contetnt knowledge; chemical bonding; concceptual changes)

Sažetak
Kompetentan nastavnik mora znati (znanstveni) sadržaj svog predmeta, a potom i kako taj sadržaj preoblikovati u skup povezanih činjenica i postupaka koji će rezultirati razumijevanjem. Upravo taj proces transformacije znanja sadržaja, u našem slučaju znanja kemije, u znanje kemije za poučavanje, Shulman [1] je nazvao Metodičkim znanjem sadržaja (kemije). U ovom smo istraživanju proučavali razumijevanje koncepata kovalentne i ionske veze. Uzorak su činili studenti 2. godine nastavničkog smjera Biologija- kemija s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Splitu. U dva su navrata popunjavali Upitnik o razumijevanju koncepta kovalentne veze i Upitnik o razumijevanju koncepta ionske veze. Između prvog i drugog testiranja, studenti su raspravljali o znanstveno prihvaćenim i alternativnim razumijevanjima kemijskog vezivanja te održali nastavu o kemijskim vezama u 1. razredu 3. splitske gimnazije. Zanimalo nas je hoće li te dvije intervencije utjecati na porast Metodičkog znanja o kemijskim vezama. Učinke smo mjerili na dva načina: (1) Analizom razumijevanja koncepata kemijskih veza poučavanih učenika i usporedbom s rezultatima onih koje su poučavali drugi nastavnici i (2) Analizom razumijevanja koncepata kemijskih veza studenata (poučavatelja). U ovom ćemo radu prikazati rezultate potonje (2.) analize. S obzirom da smo uspoređivali dva seta opažanja na istom zavisnom (malobrojnom, N=16) uzorku upotrijebili smo Wilcoxonov test sume rangova. Rezultati ukazuju da su nezavisne varijable rezultirale porastom razumijevanja koncepata ionskog i kovalentnog vezivanja. Iako je završnim testiranjem kod određenog broja studenata utvrđena postojanost alternativnih promišljanja, pomak prema znanstveno prihvaćenom konceptualiziranju uglavnom je pozitivnog smjera, a u slučajevima pojedinih čestica, i statističkog značaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Roko Vladušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vladušić, Roko; Ožić, Mia
Porast metodičkog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena // 24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča (ur.).
Zagreb, 2015. (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Vladušić, R. & Ožić, M. (2015) Porast metodičkog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena. U: Šime Ukić, T. (ur.)24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Vladu\v{s}i\'{c}, Roko and O\v{z}i\'{c}, Mia}, editor = {\v{S}ime Uki\'{c}, T.}, year = {2015}, pages = {242}, keywords = {Metodi\v{c}ko znanje, kemijsko vezivanje, konceptualne promjene}, isbn = {978-953-6894-54-3}, title = {Porast metodi\v{c}kog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena}, keyword = {Metodi\v{c}ko znanje, kemijsko vezivanje, konceptualne promjene}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vladu\v{s}i\'{c}, Roko and O\v{z}i\'{c}, Mia}, editor = {\v{S}ime Uki\'{c}, T.}, year = {2015}, pages = {242}, keywords = {Pedagogical contetnt knowledge, chemical bonding, concceptual changes}, isbn = {978-953-6894-54-3}, title = {The growth of pedagogical contetnt knowledge about chemical bonds as result of conceptual changes}, keyword = {Pedagogical contetnt knowledge, chemical bonding, concceptual changes}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font