Pregled bibliografske jedinice broj: 843809
Porast metodičkog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena
Porast metodičkog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena // 24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča (ur.).
Zagreb, 2015. (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 843809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Porast metodičkog znanja o kemijskim vezama kao rezultat konceptualnih promjena
(The growth of pedagogical contetnt knowledge about chemical bonds as result of conceptual changes)
Autori
Vladušić, Roko ; Ožić, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka
/ Šime Ukić, Tomislav Bolanča - Zagreb, 2015
ISBN
978-953-6894-54-3
Skup
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2015. - 24.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Metodičko znanje; kemijsko vezivanje; konceptualne promjene
(Pedagogical contetnt knowledge; chemical bonding; concceptual changes)
Sažetak
Kompetentan nastavnik mora znati (znanstveni) sadržaj svog predmeta, a potom i kako taj sadržaj preoblikovati u skup povezanih činjenica i postupaka koji će rezultirati razumijevanjem. Upravo taj proces transformacije znanja sadržaja, u našem slučaju znanja kemije, u znanje kemije za poučavanje, Shulman [1] je nazvao Metodičkim znanjem sadržaja (kemije). U ovom smo istraživanju proučavali razumijevanje koncepata kovalentne i ionske veze. Uzorak su činili studenti 2. godine nastavničkog smjera Biologija- kemija s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Splitu. U dva su navrata popunjavali Upitnik o razumijevanju koncepta kovalentne veze i Upitnik o razumijevanju koncepta ionske veze. Između prvog i drugog testiranja, studenti su raspravljali o znanstveno prihvaćenim i alternativnim razumijevanjima kemijskog vezivanja te održali nastavu o kemijskim vezama u 1. razredu 3. splitske gimnazije. Zanimalo nas je hoće li te dvije intervencije utjecati na porast Metodičkog znanja o kemijskim vezama. Učinke smo mjerili na dva načina: (1) Analizom razumijevanja koncepata kemijskih veza poučavanih učenika i usporedbom s rezultatima onih koje su poučavali drugi nastavnici i (2) Analizom razumijevanja koncepata kemijskih veza studenata (poučavatelja). U ovom ćemo radu prikazati rezultate potonje (2.) analize. S obzirom da smo uspoređivali dva seta opažanja na istom zavisnom (malobrojnom, N=16) uzorku upotrijebili smo Wilcoxonov test sume rangova. Rezultati ukazuju da su nezavisne varijable rezultirale porastom razumijevanja koncepata ionskog i kovalentnog vezivanja. Iako je završnim testiranjem kod određenog broja studenata utvrđena postojanost alternativnih promišljanja, pomak prema znanstveno prihvaćenom konceptualiziranju uglavnom je pozitivnog smjera, a u slučajevima pojedinih čestica, i statističkog značaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija