Pregled bibliografske jedinice broj: 843801
Iskustvo kao čimbenik uspješnosti nastave kemije
Iskustvo kao čimbenik uspješnosti nastave kemije // 24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka / Šime Ukić, Tomislav Bolanča (ur.).
Zagreb, 2015. (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 843801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustvo kao čimbenik uspješnosti nastave kemije
(Experience as a factor in succesesfull chemistry education)
Autori
Luetić, Marina ; Vladušić, Roko ; Ožić, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera, knjiga sažetaka
/ Šime Ukić, Tomislav Bolanča - Zagreb, 2015
ISBN
978-953-6894-54-3
Skup
24. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2015. - 24.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Iskustvo nastave kemije; budući nastavnici kemije
(Chemistry instruction experience; pre-service chemistry teachers)
Sažetak
U Hrvatskoj se budući nastavnici kemije uglavnom obrazuju na Prirodoslovnomatematičkim fakultetima prema sadržajno sličnim programima. Ono što se fakultetskim obrazovanjem ne može izgraditi (barem ne u dovoljnoj mjeri) nadoknađuje se tijekom rada u školi. De Jong i van Driel [1] su nakon rada s budućim nastavnicima kemije zaključili kako se učenje kroz poučavanje, integrirano u početnu fazu programa, pokazalo efikasnim načinom podizanja svijesti o konkretnim poteškoćama poučavanja i učeničkog razumijevanja. Abell [2] je analizom većeg broja radova uočila da nastavničkoj populaciji nedostaje znanja o učeničkim koncepcijama prirodoslovlja, ali i da se to znanje povećava s nastavnim iskustvom. Iz prethodnog je očito, a trebalo bi biti i logično, da su nastavnici s dužim angažmanom u sustavu obrazovanja kompetentniji od nastavnika početnika. Ovu smo spoznaju željeli provjeriti uspoređujući rezultate rada iskusne nastavnice s rezultatima studenata koji su nastavu odrađivali u okviru kolegija Metodika nastave kemije. Nastavnica je u jednom razredu nastavni sadržaj obrađivala u frontalnom obliku rada koristeći metode usmenog izlaganja, a u drugom se fokusirala na programirane pisane materijale. Studenti su imali slobodu u osmišljavanju i provedbi nastavnog procesa. Nakon provedenog Levenovog testa za homogenost varijance na predtestu utvrdili smo da je pretpostavka o homogenosti grupa (razreda) narušena. Stoga je proveden Kruskal-Wallisov test. Njime su utvrđeni statistički značajno bolji rezultati učenika koje je poučavala nastavnica kemije u odnosu na one koje su poučavali studenti. S obzirom na okolnosti provedbe istraživanja, vrijednost i značajnost rezultata moramo uzeti s rezervom. S druge strane, čak i uz deficit uvjetovan ograničenjem slobode u organizaciji nastave, veće kompetencije iskusnog nastavnika kemije u odnosu na početnike nedvojbeno su potvrđene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split