Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 843751

Poučavanje početnog programiranja temeljeno na semantičkom vrednovanju programa


Dadić, Tonći
Poučavanje početnog programiranja temeljeno na semantičkom vrednovanju programa, 2015., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 843751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje početnog programiranja temeljeno na semantičkom vrednovanju programa
(Teaching of Introductory Programming Based on Semantic Evaluation of Programs)

Autori
Dadić, Tonći

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
16.07

Godina
2015

Stranica
202

Mentor
Glavinić, Vlado ; Rosić, Marko

Ključne riječi
e-učenje ; početno programiranje ; vrednovanje programa ; semantička udaljenost izraza ; entitetski prikaz programa ; semantička udaljenost programskih entiteta
(e-learning ; introductory programming ; program correctness ; program evaluation ; semantic distance of expressions ; program representation through entities ; semantic distance of program entities)

Sažetak
Studentske grupe na tečajevima početnog programiranja često su heterogene s obzirom na motivaciju, predznanje, stil učenja i sposobnost logičkog mišljenja, tako da je spektar logičkih pogrešaka u njihovim programima vrlo širok. Tradicionalni se nastavni proces može značajno unaprijediti uvođenjem računalnog sustava koji automatski vrednuje studentske programe, a u stanju je pouzdano ih vefificirati te objasniti pogreške svakom pojedincu. Vrednovanje studentskih programa je problem stoga što postoji više implementacija koje mogu biti korektno rješenje zadatka. Usprkos naporima istraživača, postojeći sustavi ne ostvaruju zadovoljavajuće rezultate vrednovanja. Primjenjeni pristupi testiranja mogu propustiti logičke pogreške koje postoje u programu jer program nije moguće provjeriti za sve vrijednosti njegovih ulaza. Pristupi utemeljeni na prepoznavanju programa podižu lažne uzbune kada ne predviđaju studentovu implementaciju, a postojeći sustavi koji formalno verificiraju studentske programe nisu pouzdani. Ovim se radom uvodi pojam semantičke udaljenosti programskih entiteta i predlaže model prepoznavanja programa utemeljen na entitetskom prikazu. Semantički atributi entiteta određuju učinak programskih segmenata na varijable nezavisno o njihovoj implementaciji, a dobiju se simboličkim izvršavanjem programa. Entiteti standardiziraju prikaz programa i sužavaju prostor pretraživanja pri njegovu prepoznavanju, a očuvanjem informacije o implementaciji omogućeni su precizno lociranje logičkih pogrešaka, provođenja minimalnih korekcija te precizno vrednovanje studentova znanja. Eksperimentalnim vrednovanjem sustava koji implementira predloženi model pokazana je njegova pouzdanost pri verifikaciji programa te prilagođavanje poruka studentovoj namjeri prepoznatoj u nekorektnom programu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Rosić (mentor)

Avatar Url Tonči Dadić (autor)

Avatar Url Vlado Glavinić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Dadić, Tonći
Poučavanje početnog programiranja temeljeno na semantičkom vrednovanju programa, 2015., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Dadić, T. (2015) 'Poučavanje početnog programiranja temeljeno na semantičkom vrednovanju programa', doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dadi\'{c}, Ton\'{c}i}, year = {2015}, pages = {202}, keywords = {e-u\v{c}enje, po\v{c}etno programiranje, vrednovanje programa, semanti\v{c}ka udaljenost izraza, entitetski prikaz programa, semanti\v{c}ka udaljenost programskih entiteta}, title = {Pou\v{c}avanje po\v{c}etnog programiranja temeljeno na semanti\v{c}kom vrednovanju programa}, keyword = {e-u\v{c}enje, po\v{c}etno programiranje, vrednovanje programa, semanti\v{c}ka udaljenost izraza, entitetski prikaz programa, semanti\v{c}ka udaljenost programskih entiteta}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dadi\'{c}, Ton\'{c}i}, year = {2015}, pages = {202}, keywords = {e-learning, introductory programming, program correctness, program evaluation, semantic distance of expressions, program representation through entities, semantic distance of program entities}, title = {Teaching of Introductory Programming Based on Semantic Evaluation of Programs}, keyword = {e-learning, introductory programming, program correctness, program evaluation, semantic distance of expressions, program representation through entities, semantic distance of program entities}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font