Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 843597

Upotrebljivost didaktičkih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?)


Ćatić, Iva
Upotrebljivost didaktičkih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?) // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 1; 73-92 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 843597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upotrebljivost didaktičkih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?)
(The usability of didactic models of lesson planning (Klafki, Heimann or Schulz?))

Autori
Ćatić, Iva

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62 (2016), 1; 73-92

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
opća didaktika; reforme odgoja i obrazovanja; didaktički modeli; upotrebljivost; empirijska istraživanja nastave; standardi obrazovanja.
(general didactics; educational reforms; didactic models; usability; empirical research on teaching; education standards.)

Sažetak
Polazište za ovo istraživanje jest nepovoljan ugled i status opće didaktike (u akademskoj zajednici i u aktualnim reformama odgoja i obrazovanja), kao i njezin sve manje značaj u obrazovanju nastavnika, a kao posljedica loših rezultata na međunarodnim testiranjima učeničkih znanja (u Njemačkoj i ostalim zemljama koje su pod utjecajem njemačke didaktičke tradicije u obrazovanju) te argumenata koji se zasnivaju na tome da provedene empirijske studije ukazuju na neupotrebljivost didaktičkih modela. S obzirom na navedeni problem, cilj ovog istraživanja bio je empirijski provjeriti upotrebljivost tri najpoznatija modela opće didaktike, pri čemu termin upotrebljivost podrazumijeva praktičnu korist teorije (Zierer, Wernke, 2013). Time će se na hrvatskom uzorku ispitanika provjeriti metrijske karakteristike instrumenta (upitnik koji sadrži skale procjene didaktičkih modela) koji su razvili njemački istraživači (Werner, Wernke i Zierer, 2015), što će omogućiti daljnju prilagodbu upitnika za njegovu primjenu na većem broju ispitanika. Rezultati ovog preliminarnog istraživanja govore u prilog argumentaciji koja osporava prevladavajuće mišljenje u suvremenim publikacijama prema kojem su didaktički modeli udaljeni od prakse i neupotrebljivi. Također, otvara se put za diskusiju o statusu i budućnosti opće didaktike u kontekstu standardizacije obrazovanja, tj. za odgovor na pitanje treba li uistinu didaktiku zamijeniti modelima koje promoviraju aktualne reforme obrazovanja (empirijska istraživanja nastave i standardi obrazovanja).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Iva Matanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćatić, Iva
Upotrebljivost didaktičkih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?) // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 1; 73-92 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Ćatić, I. (2016) Upotrebljivost didaktičkih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?). Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (1), 73-92.
@article{article, author = {\'{C}ati\'{c}, Iva}, year = {2016}, pages = {73-92}, keywords = {op\'{c}a didaktika, reforme odgoja i obrazovanja, didakti\v{c}ki modeli, upotrebljivost, empirijska istra\v{z}ivanja nastave, standardi obrazovanja.}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Upotrebljivost didakti\v{c}kih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?)}, keyword = {op\'{c}a didaktika, reforme odgoja i obrazovanja, didakti\v{c}ki modeli, upotrebljivost, empirijska istra\v{z}ivanja nastave, standardi obrazovanja.} }
@article{article, author = {\'{C}ati\'{c}, Iva}, year = {2016}, pages = {73-92}, keywords = {general didactics, educational reforms, didactic models, usability, empirical research on teaching, education standards.}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {The usability of didactic models of lesson planning (Klafki, Heimann or Schulz?)}, keyword = {general didactics, educational reforms, didactic models, usability, empirical research on teaching, education standards.} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
  • EBSCO Publishing
  • Emarald Management Reviews database
  • Ulrichs Serials Analysis System





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font