Pregled bibliografske jedinice broj: 843597
Upotrebljivost didaktičkih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?)
Upotrebljivost didaktičkih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?) // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 1; 73-92 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 843597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotrebljivost didaktičkih modela planiranja nastave (Klafki, Heimann ili Schulz?)
(The usability of didactic models of lesson planning (Klafki, Heimann or Schulz?))
Autori
Ćatić, Iva
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 1;
73-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
opća didaktika; reforme odgoja i obrazovanja; didaktički modeli; upotrebljivost; empirijska istraživanja nastave; standardi obrazovanja.
(general didactics; educational reforms; didactic models; usability; empirical research on teaching; education standards.)
Sažetak
Polazište za ovo istraživanje jest nepovoljan ugled i status opće didaktike (u akademskoj zajednici i u aktualnim reformama odgoja i obrazovanja), kao i njezin sve manje značaj u obrazovanju nastavnika, a kao posljedica loših rezultata na međunarodnim testiranjima učeničkih znanja (u Njemačkoj i ostalim zemljama koje su pod utjecajem njemačke didaktičke tradicije u obrazovanju) te argumenata koji se zasnivaju na tome da provedene empirijske studije ukazuju na neupotrebljivost didaktičkih modela. S obzirom na navedeni problem, cilj ovog istraživanja bio je empirijski provjeriti upotrebljivost tri najpoznatija modela opće didaktike, pri čemu termin upotrebljivost podrazumijeva praktičnu korist teorije (Zierer, Wernke, 2013). Time će se na hrvatskom uzorku ispitanika provjeriti metrijske karakteristike instrumenta (upitnik koji sadrži skale procjene didaktičkih modela) koji su razvili njemački istraživači (Werner, Wernke i Zierer, 2015), što će omogućiti daljnju prilagodbu upitnika za njegovu primjenu na većem broju ispitanika. Rezultati ovog preliminarnog istraživanja govore u prilog argumentaciji koja osporava prevladavajuće mišljenje u suvremenim publikacijama prema kojem su didaktički modeli udaljeni od prakse i neupotrebljivi. Također, otvara se put za diskusiju o statusu i budućnosti opće didaktike u kontekstu standardizacije obrazovanja, tj. za odgovor na pitanje treba li uistinu didaktiku zamijeniti modelima koje promoviraju aktualne reforme obrazovanja (empirijska istraživanja nastave i standardi obrazovanja).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
- EBSCO Publishing
- Emarald Management Reviews database
- Ulrichs Serials Analysis System