Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 843484

Usvojenost koncepta kovalentne veze u svijetlu iskaza učenika o učenju i poučavanju kemije


Vladušić, Roko; Lozo, Marija
Usvojenost koncepta kovalentne veze u svijetlu iskaza učenika o učenju i poučavanju kemije // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 3; 329-347 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 843484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usvojenost koncepta kovalentne veze u svijetlu iskaza učenika o učenju i poučavanju kemije
(The acquisition of covalent bond concept based on students’ statements on chemistry learning and teaching)

Autori
Vladušić, Roko ; Lozo, Marija

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60 (2011), 3; 329-347

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
kovalentna veza; razumijevanje kovalentne veze; nepotpuna progresija znanja
(covalent bond; covalent bonding understanding; incomplete progression of knowledge)

Sažetak
Potaknuti rezultatima međunarodnih znanstvenih istraživanja koji upućuju na nerazumijevanje različitih kemijskih koncepata, kao i neistraženost te problematike u okvirima procesa i ishoda kemijskog obrazovanja u Hrvatskoj, osmislili smo i proveli vlastito istraživanje. Cilj je bio utvrditi poznavanje i razumijevanje koncepta kovalentne veze te pronaći eventualnu uzročno-posljedičnu vezu između tih rezultata i iskaza učenika o učenju i poučavanju kemije. Istraživanje smo proveli u dvije gimnazije iz Splitsko-dalmatinske županije te na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Splitu. U provedbi smo upotrijebili metodu intervjua i proveli anketni upitnik. Rezultati upućuju na nerazumijevanje koncepta kovalentne veze. Uočili smo problem neusvajanja određenih elemenata znanja na predviđenoj razini. To se znanje, u pravilu, usvaja na višoj razini, ali proces usvajanja elemenata starog programa ima za posljedicu neusvajanje znanja predviđenih tekućim nastavnim programom. Na osnovi tih spoznaja izradili smo model „Nepotpune (usporene) progresije znanja“. Uzroci su nerazumijevanja raznovrsni. Podaci iz anketnog upitnika pokazuju da učenici nemaju razvijene radne navike odnosno da uče diskontinuirano. Također, evidentan nedostatak eksperimentalne nastave može na problem nerazumijevanja koncepta kovalentne veze utjecati direktno, ali i indirektno, kroz smanjenu motivaciju za učenjem kemije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Roko Vladušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vladušić, Roko; Lozo, Marija
Usvojenost koncepta kovalentne veze u svijetlu iskaza učenika o učenju i poučavanju kemije // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 3; 329-347 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Vladušić, R. & Lozo, M. (2011) Usvojenost koncepta kovalentne veze u svijetlu iskaza učenika o učenju i poučavanju kemije. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (3), 329-347.
@article{article, author = {Vladu\v{s}i\'{c}, Roko and Lozo, Marija}, year = {2011}, pages = {329-347}, keywords = {kovalentna veza, razumijevanje kovalentne veze, nepotpuna progresija znanja}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {60}, number = {3}, issn = {0037-654X}, title = {Usvojenost koncepta kovalentne veze u svijetlu iskaza u\v{c}enika o u\v{c}enju i pou\v{c}avanju kemije}, keyword = {kovalentna veza, razumijevanje kovalentne veze, nepotpuna progresija znanja} }
@article{article, author = {Vladu\v{s}i\'{c}, Roko and Lozo, Marija}, year = {2011}, pages = {329-347}, keywords = {covalent bond, covalent bonding understanding, incomplete progression of knowledge}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {60}, number = {3}, issn = {0037-654X}, title = {The acquisition of covalent bond concept based on students’ statements on chemistry learning and teaching}, keyword = {covalent bond, covalent bonding understanding, incomplete progression of knowledge} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font