Pregled bibliografske jedinice broj: 843453
Predodžbe studenata prirodoslovno-matematičkih fakulteta o ionskoj vezi
Predodžbe studenata prirodoslovno-matematičkih fakulteta o ionskoj vezi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), Tematski broj; 171-188 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 843453 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predodžbe studenata prirodoslovno-matematičkih
fakulteta o ionskoj vezi
(Science students' perception of ionic bonding)
Autori
Vladušić, Roko ; Ožić, Mia
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), Tematski broj;
171-188
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
alternativni koncepti ; ionske veze ; kemijske veze ; PMF
(alternative conceptions ; ionic bonding ; chemical bonds ; Faculty of Science)
Sažetak
Kemijske se veze, kao imaginarni koncepti, mogu objašnjavati na različitim razinama složenosti. Prateći slijed od pojednostavljenih modela s nižih razina obrazovanja, preko znanstveno utemeljenih koncepata koji se uvode u srednjoškolskom obrazovanju pa sve do složenih kvantno-mehaničkih teorija s preddiplomske i diplomske razine, znanje o kemijskim vezama se kontinuirano restrukturira i nadograđuje. U takvom sustavu apstraktnih koncepata, ograničenih pravila i raznovrsnih modela, raznolikost stečenih (alternativnih) predodžbi uvriježena je pojava. Vođeni spoznajom o dihotomnom pogledu učenika i studenata na kemijske veze (Taber, 2002), odlučili smo steći dublje spoznaje o razumijevanju ionske veze. Istražili smo izgrađenost elektrostatskog (znanstvenog) i molekularnog (alternativnog) koncepta ionskog vezivanja u populaciji studenata preddiplomskih i diplomskih studija prirodoslovnomatematičkih fakulteta u RH. Posebnu smo pažnju posvetili potonjem. Podatke smo prikupili dijagnostičkim instrumentom s 20 tvrdnji (Taber, 2012). Kod dijela studenata su identificirane alternativne ideje o ionskim vezama. Iako su oni s diplomskih studija uspješniji, razlike u odnosu na studente s preddiplomske razine nisu značajne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split