Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 843389

Kako do suštinskih promjena u obrazovnom sustavu?


Bognar, Branko
Kako do suštinskih promjena u obrazovnom sustavu? // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije = International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy" : conference proceedings book / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó ; Campbell Barr, Verity (ur.).
Osijek, 2016. str. 324-334 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 843389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako do suštinskih promjena u obrazovnom sustavu?
(How to conduct significant changes in the education system?)

Autori
Bognar, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije = International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy" : conference proceedings book / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó ; Campbell Barr, Verity - Osijek, 2016, 324-334

ISBN
978-953-314-091-9

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
obrazovne reforme, suštinske promjene, obrazovni sustav
(education reforms, significant changes, education system)

Sažetak
Oko toga treba li mijenjati naše škole gotovo da i nema dvojbe. Šira profesionalna i društvena javnost podržava potrebu promjene obrazovnog sustava koji bi trebao posvetiti pozornost razvoju poduzetnosti, kreativnosti, kompetencija cjeloživotnog učenja i digitalnih kompetencija. Premda oko potrebe promjene obrazovnog sustava postoji suglasnost, nije jasno koliko su učitelji, koji bi te promjene trebali ostvariti, uistinu spremni to učiniti, te što bi sve i kojim redoslijedom trebalo mijenjati. U dosadašnjim reformskim pokušajima promjene su se uglavnom svodile na izradu različitih dokumenata (strategije, planovi i programi, kurikulumi), a vrlo malo se pozornosti posvećivalo promjenama u nastavi, teorijskom razumijevanju te novim profesionalnim kompetencijama praktičara. Posebno je važno da učitelji postanu nositelji promjena. Oni to mogu postati ukoliko preuzmu nove profesionalne uloge kao što su kritički prijatelji, refleksivni praktičari i akcijski istraživači što ujedno doprinosi profesionalizaciji učiteljskog poziva. Do suštinskih promjena nije moguće doći u kratkom vremenu i nije dovoljno da njima bude obuhvaćen manji broj učitelja. Sustavom potpore stručnog usavršavanja i projekata koji se pokreću na razini škole moguće je dugoročno postići očekivane promjene. Prednost hrvatskog obrazovnog sustava, u odnosu na neke druge zemlje, je u tome što ima stručnjake koji su u svom formalnom obrazovanju osposobljeni za vođenje stručno-razvojnih poslova na razini cijele škole, a to su pedagozi. Nažalost, u posljednjim reformskim nastojanjima uloga pedagoga je zanemarena, a to bi trebalo promijeniti ukoliko nam je uistinu stalo do suštinskih promjena u obrazovnom sustavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Branko
Kako do suštinskih promjena u obrazovnom sustavu? // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije = International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy" : conference proceedings book / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó ; Campbell Barr, Verity (ur.).
Osijek, 2016. str. 324-334 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bognar, B. (2016) Kako do suštinskih promjena u obrazovnom sustavu?. U: Jukić, R., Bogatić, K., Gazibara, S., Pejaković, S., Simel, S., Nagy Varga, A. & Campbell Barr, V. (ur.)Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije = International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy" : conference proceedings book.
@article{article, author = {Bognar, Branko}, year = {2016}, pages = {324-334}, keywords = {obrazovne reforme, su\v{s}tinske promjene, obrazovni sustav}, isbn = {978-953-314-091-9}, title = {Kako do su\v{s}tinskih promjena u obrazovnom sustavu?}, keyword = {obrazovne reforme, su\v{s}tinske promjene, obrazovni sustav}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bognar, Branko}, year = {2016}, pages = {324-334}, keywords = {education reforms, significant changes, education system}, isbn = {978-953-314-091-9}, title = {How to conduct significant changes in the education system?}, keyword = {education reforms, significant changes, education system}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font