Pregled bibliografske jedinice broj: 843219
Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika
Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika // Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku / Cergol Kovačević, K. ; S. Lucija Udier (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 441-457 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 843219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika
(Students' perspective on language skills assessment in Italian and German language as second foreign languages)
Autori
Alujević Jukić, Marijana ; Božinović, Nikolina ; Jukić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku
/ Cergol Kovačević, K. ; S. Lucija Udier - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016, 441-457
Skup
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.04.2015. - 26.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učenje stranog jezika; vrednovanje; učenici; receptivne vještine
(foreign language acquisition; evaluation; students; receptive skills)
Sažetak
Potaknuto dosadašnjim istraživanjima procesa vrednovanja jezičnoga znanja u okviru hrvatske glotodidaktike (Medved Krajnović 1999 ; Medved Krajnović i Šamo 2007) te deficitom empirijskih istraživanja stavova učenika prema vrednovanju, tijekom 2014. provedeno je opširnije istraživanje s ciljem da se, korištenjem triangulacije metoda sagleda vrednovanje jezičnoga znanja u nastavi talijanskog i njemačkog jezika na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini iz perspektive dvaju ključnih sudionika tog procesa, učitelja i učenika. U ovom radu problematika će se prikazati iz perspektive učenika, a naglasak će biti na receptivnoj vještini slušanja, odnosno, njezinoj nedovoljnoj zastupljenosti u procesu vrednovanja. Prikazat će se i rezultati koji svjedoče o usklađenosti tehnika poučavanja s tehnikama zastupljenim u procesu vrednovanja. Upotrebom upitnika namijenjenog učenicima, na uzorku od 311 ispitanika, na temelju kvantitativnih podataka, odgovorilo se na sljedeća istraživačka pitanja: kojim se tehnikama i koliko učestalo ispituje slušanje kao receptivna vještina, u kojoj se mjeri pri vrednovanju koriste zadatci jezične upotrebe, poput diktata, koji ispituju više od jedne vještine (Bachman i Palmer 1996) i je li pri vrednovanju pojedinih vještina prisutna usklađenost korištenih tehnika s tehnikama korištenim tijekom poučavanja i uvježbavanja tih vještina. Temeljne su hipoteze prikazanog dijela istraživanja da su pri vrednovanju zapostavljene receptivne vještine te da nastavnici prakticiraju korištenje već provjerenih i uvježbanih tehnika prilikom vrednovanja kako bi osigurali valjanost provjere. Korištenje rezultata ovoga istraživanja u nastavnoj praksi može potaknuti nastavnike na samoevaluaciju, osvijestiti im ponašaju li se u skladu s Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi i očekivanjima učenika te time unaprijediti kvalitetu vrednovanja – čina komplementarnog i neodvojivog od samog procesa poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu