Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 843219

Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika


Alujević Jukić, Marijana; Božinović, Nikolina; Jukić, Josipa
Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika // Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku / Cergol Kovačević, K. ; S. Lucija Udier (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 441-457 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 843219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika
(Students' perspective on language skills assessment in Italian and German language as second foreign languages)

Autori
Alujević Jukić, Marijana ; Božinović, Nikolina ; Jukić, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku / Cergol Kovačević, K. ; S. Lucija Udier - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016, 441-457

Skup
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.04.2015. - 26.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
učenje stranog jezika; vrednovanje; učenici; receptivne vještine
(foreign language acquisition; evaluation; students; receptive skills)

Sažetak
Potaknuto dosadašnjim istraživanjima procesa vrednovanja jezičnoga znanja u okviru hrvatske glotodidaktike (Medved Krajnović 1999 ; Medved Krajnović i Šamo 2007) te deficitom empirijskih istraživanja stavova učenika prema vrednovanju, tijekom 2014. provedeno je opširnije istraživanje s ciljem da se, korištenjem triangulacije metoda sagleda vrednovanje jezičnoga znanja u nastavi talijanskog i njemačkog jezika na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini iz perspektive dvaju ključnih sudionika tog procesa, učitelja i učenika. U ovom radu problematika će se prikazati iz perspektive učenika, a naglasak će biti na receptivnoj vještini slušanja, odnosno, njezinoj nedovoljnoj zastupljenosti u procesu vrednovanja. Prikazat će se i rezultati koji svjedoče o usklađenosti tehnika poučavanja s tehnikama zastupljenim u procesu vrednovanja. Upotrebom upitnika namijenjenog učenicima, na uzorku od 311 ispitanika, na temelju kvantitativnih podataka, odgovorilo se na sljedeća istraživačka pitanja: kojim se tehnikama i koliko učestalo ispituje slušanje kao receptivna vještina, u kojoj se mjeri pri vrednovanju koriste zadatci jezične upotrebe, poput diktata, koji ispituju više od jedne vještine (Bachman i Palmer 1996) i je li pri vrednovanju pojedinih vještina prisutna usklađenost korištenih tehnika s tehnikama korištenim tijekom poučavanja i uvježbavanja tih vještina. Temeljne su hipoteze prikazanog dijela istraživanja da su pri vrednovanju zapostavljene receptivne vještine te da nastavnici prakticiraju korištenje već provjerenih i uvježbanih tehnika prilikom vrednovanja kako bi osigurali valjanost provjere. Korištenje rezultata ovoga istraživanja u nastavnoj praksi može potaknuti nastavnike na samoevaluaciju, osvijestiti im ponašaju li se u skladu s Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi i očekivanjima učenika te time unaprijediti kvalitetu vrednovanja – čina komplementarnog i neodvojivog od samog procesa poučavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Splitu


Citiraj ovu publikaciju:

Alujević Jukić, Marijana; Božinović, Nikolina; Jukić, Josipa
Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika // Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku / Cergol Kovačević, K. ; S. Lucija Udier (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 441-457 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Alujević Jukić, M., Božinović, N. & Jukić, J. (2016) Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika. U: Cergol Kovačević, K. & S. Lucija Udier (ur.)Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku.
@article{article, author = {Alujevi\'{c} Juki\'{c}, Marijana and Bo\v{z}inovi\'{c}, Nikolina and Juki\'{c}, Josipa}, editor = {Cergol Kova\v{c}evi\'{c}, K. and S. Lucija Udier}, year = {2016}, pages = {441-457}, keywords = {u\v{c}enje stranog jezika, vrednovanje, u\v{c}enici, receptivne vje\v{s}tine}, title = {Vrednovanje jezi\v{c}nih vje\v{s}tina u talijanskom i njema\v{c}kom kao drugim stranim jezicima iz perspektive u\v{c}enika}, keyword = {u\v{c}enje stranog jezika, vrednovanje, u\v{c}enici, receptivne vje\v{s}tine}, publisher = {Srednja Europa ; Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Alujevi\'{c} Juki\'{c}, Marijana and Bo\v{z}inovi\'{c}, Nikolina and Juki\'{c}, Josipa}, editor = {Cergol Kova\v{c}evi\'{c}, K. and S. Lucija Udier}, year = {2016}, pages = {441-457}, keywords = {foreign language acquisition, evaluation, students, receptive skills}, title = {Students' perspective on language skills assessment in Italian and German language as second foreign languages}, keyword = {foreign language acquisition, evaluation, students, receptive skills}, publisher = {Srednja Europa ; Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font