Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 842974

Anksioznost u djece predškolske dobi: povezanost indikatora u dječjem crtežu i roditeljskih procjena


Antonini, Sara
Anksioznost u djece predškolske dobi: povezanost indikatora u dječjem crtežu i roditeljskih procjena, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 842974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Anksioznost u djece predškolske dobi: povezanost indikatora u dječjem crtežu i roditeljskih procjena
(Anxiety in children of preschool age: correlation between indicators in the children's drawing and parental assessment)

Autori
Antonini, Sara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
27.09

Godina
2016

Stranica
58

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
anksioznost; predškolska dob; roditeljske procjene; crtež
(anxiety; children of preschool age; parental assessment; drawing)

Sažetak
Stres i anksioznost kod djece je u porastu. Anksioznost se teško otkriva, a vremenski je stabilna i povećava se s dobi. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost između emocionalnih indikatora anksioznosti u crtežu kuće, drveta i čovjeka djece predškolske dobi i roditeljskih procjena anksioznosti kod djece. Svrha rada bila je utvrditi korisnost crteža, analiziranog na jednostavan način, kao probirne metode. U istraživanju je sudjelovalo 72 djece i njihov po jedan roditelj iz dva zagrebačka vrtića. Roditelji djece ispunili su informirani pristanak, upitnik o sociodemografskim osobinama i SCAS upitnik za procjenu anksioznosti kod djece-verziju za roditelje, a djeca su crtala kuću, drvo i čovjeka. Dječji crteži su analizirani obzirom na indikatore, koji su prikupljeni iz literature te tematike, a nalaze se u tablici koja je u prilogu ovog rada. Rezultati istraživanja ukazali su da ne postoji povezanost između SCAS upitnika i analiziranih crteža. Također, nije utvrđena niti razlika u intenzitetu anksioznosti, ispitana SCAS upitnikom i analiziranim crtežima, obzirom na spol niti obzirom na dob. Faktorskom analizom dobivena je jednofaktorska struktura SCAS upitnika i dvofaktorska struktura indikatora kojima se analizirao crtež. Jedan faktor predstavljao je indikatore depresivnosti, povlačenja i osamljivanja, nesigurnosti i sramežljivosti, a drugi faktor su bili indikatori anksioznosti, agresivnosti i kompulzije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Andreja Brajša-Žganec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Antonini, Sara
Anksioznost u djece predškolske dobi: povezanost indikatora u dječjem crtežu i roditeljskih procjena, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
Antonini, S. (2016) 'Anksioznost u djece predškolske dobi: povezanost indikatora u dječjem crtežu i roditeljskih procjena', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Antonini, Sara}, year = {2016}, pages = {58}, keywords = {anksioznost, pred\v{s}kolska dob, roditeljske procjene, crte\v{z}}, title = {Anksioznost u djece pred\v{s}kolske dobi: povezanost indikatora u dje\v{c}jem crte\v{z}u i roditeljskih procjena}, keyword = {anksioznost, pred\v{s}kolska dob, roditeljske procjene, crte\v{z}}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Antonini, Sara}, year = {2016}, pages = {58}, keywords = {anxiety, children of preschool age, parental assessment, drawing}, title = {Anxiety in children of preschool age: correlation between indicators in the children's drawing and parental assessment}, keyword = {anxiety, children of preschool age, parental assessment, drawing}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font