Pregled bibliografske jedinice broj: 842974
Anksioznost u djece predškolske dobi: povezanost indikatora u dječjem crtežu i roditeljskih procjena
Anksioznost u djece predškolske dobi: povezanost indikatora u dječjem crtežu i roditeljskih procjena, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 842974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anksioznost u djece predškolske dobi: povezanost indikatora u dječjem crtežu i roditeljskih procjena
(Anxiety in children of preschool age: correlation between indicators in the children's drawing and parental assessment)
Autori
Antonini, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
27.09
Godina
2016
Stranica
58
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
anksioznost; predškolska dob; roditeljske procjene; crtež
(anxiety; children of preschool age; parental assessment; drawing)
Sažetak
Stres i anksioznost kod djece je u porastu. Anksioznost se teško otkriva, a vremenski je stabilna i povećava se s dobi. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost između emocionalnih indikatora anksioznosti u crtežu kuće, drveta i čovjeka djece predškolske dobi i roditeljskih procjena anksioznosti kod djece. Svrha rada bila je utvrditi korisnost crteža, analiziranog na jednostavan način, kao probirne metode. U istraživanju je sudjelovalo 72 djece i njihov po jedan roditelj iz dva zagrebačka vrtića. Roditelji djece ispunili su informirani pristanak, upitnik o sociodemografskim osobinama i SCAS upitnik za procjenu anksioznosti kod djece-verziju za roditelje, a djeca su crtala kuću, drvo i čovjeka. Dječji crteži su analizirani obzirom na indikatore, koji su prikupljeni iz literature te tematike, a nalaze se u tablici koja je u prilogu ovog rada. Rezultati istraživanja ukazali su da ne postoji povezanost između SCAS upitnika i analiziranih crteža. Također, nije utvrđena niti razlika u intenzitetu anksioznosti, ispitana SCAS upitnikom i analiziranim crtežima, obzirom na spol niti obzirom na dob. Faktorskom analizom dobivena je jednofaktorska struktura SCAS upitnika i dvofaktorska struktura indikatora kojima se analizirao crtež. Jedan faktor predstavljao je indikatore depresivnosti, povlačenja i osamljivanja, nesigurnosti i sramežljivosti, a drugi faktor su bili indikatori anksioznosti, agresivnosti i kompulzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija