Pregled bibliografske jedinice broj: 842869
Problemi informatizacije u ustanovama javnog sektora Republike Hrvatske
Problemi informatizacije u ustanovama javnog sektora Republike Hrvatske // Zbornik s druge međunarodno znanstveno-stručna konferencije iz marketinga i komunikacija "Fedor Rocco" / Grmuša, Tanja ; Rocco, Sanja ; Šipić, Neven ; Zavišić, Neven (ur.).
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016. str. 417-433 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 842869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemi informatizacije u ustanovama javnog sektora Republike Hrvatske
(Problems of informatization in Croatian public sector organizations)
Autori
Idlbek, Robert ; Hip, Oliver
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik s druge međunarodno znanstveno-stručna konferencije iz marketinga i komunikacija "Fedor Rocco"
/ Grmuša, Tanja ; Rocco, Sanja ; Šipić, Neven ; Zavišić, Neven - Zagreb : Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016, 417-433
ISBN
978-953-57657-8-3
Skup
Druga međunarodno znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija "Fedor Rocco"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.03.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
javni sektor; poslovna vrijednost od informatike; metodološki okviri za evaluaciju ulaganje u informatiku
(public sector; business value from IT; IT frameworks)
Sažetak
U posljednje vrijeme, problematika ostvarivanja poslovne vrijednosti te usklađivanja informatike i poslovanja postaje sve važnija tema informatičkog menadžmenta. U posljednjih 10-ak godina razvili su se metodološki okviri koji na kontroliran način omogućuju smanjenje problema i neizvjesnosti koji proizlaze iz novih informatičkih ulaganja. Navedeni okviri daju važne i primjenjive naputke kako upravljati informatizacijom te kako mjeriti dobrobiti koje iz nje proizlaze. Međutim, navedeni metodološki okviri su u većini slučajeva prilagođeni realnom sektoru, a ne javnom. Realni sektor vođen je drugim mjerama uspješnosti, prije svega širenjem na nova tržišta, borbom s konkurencijom i ostvarenjem profita. U javnom sektoru pojam profita uglavnom izostaje te je ulaganje u informatiku potrebno usmjeravati prema ostvarenju javnih usluga i općenito javnog dobra. U tim uvjetima, znatno je teže procijeniti koja ulaganja u informatiku će doprinijeti ostvarenju poslovne vrijednosti te koja ulaganja su više ili manje usklađena s poslovanjem. Prilikom evaluacije novih ulaganja u realnom sektoru, neizostavne su dinamičke financijske analize koje izračunavaju financijske prihode, rashode i novčane tokove. Međutim, u javnom se sektoru zbog izostanka profita i prihoda u većini slučajeva koristi samo kalkulacija troškovne strane ulaganja, što ih čini manjkavom i podložnim subjektivnoj procjeni menadžmenta. Zbog toga, kako bi se omogućilo postizanje poslovne vrijednosti iz informatike, ustanove javnog sektora imaju potrebu koristiti metodološke okvire koji su prilagođeni institucionalnim, pravnim, tržišnim i organizacijskim uvjetima u kojima posluju. Na osnovu dostupne literature u radu je napravljen pregled dosadašnjih iskustava i spoznaja iz područja ostvarenja poslovne vrijednosti iz informatike. Za ispitivanje trenutnog stanja u javnom sektoru Republike Hrvatske uspostavljena je istraživačka okolina za provedbu istraživanja o informacijskim zahtjevima javnog menadžmenta te provedeno istraživanje i analizirani odgovori od ukupno 515 respondenata. Primatelji ankete su voditelji 1700 ustanova javnog sektora, a anketa se sastoji od 60-ak složenih pitanja za čije ispunjavanje treba oko pola sata. Neki od zaključaka biti će objavljeni u okviru predloženog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Kategorija: Prethodno priopćenje, UDK 334.724(497.5):004, 330.322.14(497.5):004
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka poslovna škola s pravom javnosti,
Veleučilište u Požegi