Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 842866

Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike u srednjoj školi


Ivošević, Tatjana
Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike u srednjoj školi // Stručni skup za nastavnike fizike Primorsko- goranske, Ličko-senjske i Istarske županije
Rijeka, Hrvatska, 2016. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 842866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike u srednjoj školi
(Summative Assessment of Students' Understanding of Physics in Secondary Education)

Autori
Ivošević, Tatjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Izvornik
Stručni skup za nastavnike fizike Primorsko- goranske, Ličko-senjske i Istarske županije / - , 2016

Skup
Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 01.09.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
vrednovanje ; ocjenjivanje ; učenici ; Fizika ;
(evaluation ; assessment ; studnets ; physics)

Sažetak
Na početku svake školske godine, a posebno tijekom nastavne godine, potrebno je ponavljati kriterije vrednovanja. Kriteriji vrednovanja za određenu ocjenu trebaju biti kratki i jasni poput razdvajanja znanja učenika s kojima se može diskutirati/polemizirati (4 i 5), od onih s kojima se ne može (1, 2 i 3). (Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi, 2010) Analiza postojećih ispita znanja pokazala je nedostatak pitanja i zadataka viših kognitivnih razina poput pitanja i zadataka kojima se testira sposobnost analize i sinteze. Prilikom bodovanja različitih razina znanja, dobro je sve razine jednako bodovati. Nije preporučljivo prilikom vrednovanja znanja ispitivati „za dovoljan“, „za dobar“ ili „za odličan“ jer takvo mjerenje ne zadovoljava osjetljivost kao metrijsku karakteristiku vrednovanja znanja. Preporučljivo je zadavati primjere/zadatke iz stvarnog života učenika. Treba raspraviti s učenciima nakon provedenih ispita znanja težinu i zahtjevnost zadataka. Težinu zadataka ne procjenjuje nastavnik, nego učenici. Treba stalno poticati učenike kako bi odgovarali na pitanja ispravnim cjelovitim rečenicama koristeći standardni jezik. Prilikom ispitivanja treba držati ravnotežu između „kresanja krila“ i „potpirivanja vatrice“, „metoda mrkve i batine“. Učitelji su u radu s učenicima istovremeno fizičari, inženjeri, sociolozi, pedagozi, psiholozi i umjetnici (glumci). Nijedna od navedenih struka ne smije biti zanemariva u radu s djecom i učenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Tatjana Ivošević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivošević, Tatjana
Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike u srednjoj školi // Stručni skup za nastavnike fizike Primorsko- goranske, Ličko-senjske i Istarske županije
Rijeka, Hrvatska, 2016. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
Ivošević, T. (2016) Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike u srednjoj školi. U: Stručni skup za nastavnike fizike Primorsko- goranske, Ličko-senjske i Istarske županije.
@article{article, author = {Ivo\v{s}evi\'{c}, Tatjana}, year = {2016}, keywords = {vrednovanje, ocjenjivanje, u\v{c}enici, Fizika, }, title = {Vrednovanje i ocjenjivanje znanja u\v{c}enika iz Fizike u srednjoj \v{s}koli}, keyword = {vrednovanje, ocjenjivanje, u\v{c}enici, Fizika, }, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ivo\v{s}evi\'{c}, Tatjana}, year = {2016}, keywords = {evaluation, assessment, studnets, physics}, title = {Summative Assessment of Students' Understanding of Physics in Secondary Education}, keyword = {evaluation, assessment, studnets, physics}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font