Pregled bibliografske jedinice broj: 842866
Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike u srednjoj školi
Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike u srednjoj školi // Stručni skup za nastavnike fizike Primorsko- goranske, Ličko-senjske i Istarske županije
Rijeka, Hrvatska, 2016. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 842866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz
Fizike u srednjoj školi
(Summative Assessment of Students' Understanding of
Physics in Secondary Education)
Autori
Ivošević, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Izvornik
Stručni skup za nastavnike fizike Primorsko- goranske, Ličko-senjske i Istarske županije
/ - , 2016
Skup
Vrednovanje i ocjenjivanje znanja učenika iz Fizike
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 01.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vrednovanje ; ocjenjivanje ; učenici ; Fizika ;
(evaluation ; assessment ; studnets ; physics)
Sažetak
Na početku svake školske godine, a posebno tijekom nastavne godine, potrebno je ponavljati kriterije vrednovanja. Kriteriji vrednovanja za određenu ocjenu trebaju biti kratki i jasni poput razdvajanja znanja učenika s kojima se može diskutirati/polemizirati (4 i 5), od onih s kojima se ne može (1, 2 i 3). (Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi, 2010) Analiza postojećih ispita znanja pokazala je nedostatak pitanja i zadataka viših kognitivnih razina poput pitanja i zadataka kojima se testira sposobnost analize i sinteze. Prilikom bodovanja različitih razina znanja, dobro je sve razine jednako bodovati. Nije preporučljivo prilikom vrednovanja znanja ispitivati „za dovoljan“, „za dobar“ ili „za odličan“ jer takvo mjerenje ne zadovoljava osjetljivost kao metrijsku karakteristiku vrednovanja znanja. Preporučljivo je zadavati primjere/zadatke iz stvarnog života učenika. Treba raspraviti s učenciima nakon provedenih ispita znanja težinu i zahtjevnost zadataka. Težinu zadataka ne procjenjuje nastavnik, nego učenici. Treba stalno poticati učenike kako bi odgovarali na pitanja ispravnim cjelovitim rečenicama koristeći standardni jezik. Prilikom ispitivanja treba držati ravnotežu između „kresanja krila“ i „potpirivanja vatrice“, „metoda mrkve i batine“. Učitelji su u radu s učenicima istovremeno fizičari, inženjeri, sociolozi, pedagozi, psiholozi i umjetnici (glumci). Nijedna od navedenih struka ne smije biti zanemariva u radu s djecom i učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija