Pregled bibliografske jedinice broj: 842813
Eksperimentalna metoda istraživanja u društvenim znanostima
Eksperimentalna metoda istraživanja u društvenim znanostima // Tematski zbornik sedme međunarodne naučno- stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih / dr. sc. Vantić-Tanjić, Medina ; dr.sc. Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 2016. str. 315-323 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 842813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eksperimentalna metoda istraživanja u društvenim
znanostima
(Experimental research methods in the social
sciences)
Autori
Kiss, Irena ; Krakar, Elza
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Tematski zbornik sedme međunarodne naučno- stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Dr. sc. Vantić-Tanjić, Medina ; dr.sc. Nikolić, Milena - , 2016, 315-323
Skup
VII Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 24.06.2016. - 26.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društvene znanosti ; etičnost ; organizacija ; pedagogija
(social sciences ; ethics ; organization ; pedagogy)
Sažetak
Pokušati razumjeti zbilju, odnosno spoznati uzroke i posljedice istraživanih pojava temeljni je cilj znanosti. Zbog toga se u središtu svih društvenih istraživanja, pedagoških, ekonomskih ili nekih drugih, kao glavna nepoznanica pojavljuje uzročnost, a ona se najvjerodostojnije može dokazati eksperimentom. Međutim, neminovno se postavljaju i pitanja: Do koje mjere je ovu metodu moguće primijeniti u društvenim znanostima? Na koji način definirati etičke norme obzirom na brojne posljedice koje je nerijetko nemoguće predvidjeti? Trebamo li postaviti pitanje rentabilnosti i u krajnjoj liniji smisla eksperimenta obzirom na brzinu života i kontinuirane promjene? Pored odgovora na ta pitanja, problemi se nerijetko javljaju i prilikom definiranja zavisnih i nezavisnih varijabli i određivanja njihove prikladnosti. Sve navedeno je posebno osjetljivo u pedagogiji, u čijem su središtu djeca i mladi, zbog čega je prije kretanja u bilo koje istraživanje neophodno detaljno i odgovorno promisliti o njegovoj organizaciji, smislenosti i posljedicama koje za sobom može povući.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)