Pregled bibliografske jedinice broj: 842723
Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila
Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 842723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila
(The influence of the distance between leading and trailing car on aerodynamic coefficients)
Autori
Pašić, Aleksandar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
17.07
Godina
2015
Stranica
151
Mentor
Džijan, Ivo
Ključne riječi
aerodinamika; natjecateljski automobil; Ahmedovo tijelo; koeficijent uzgona; koeficijent otpora; CFD
(aerodynamics; racing car; Ahmed body; lift coefficient; drag coefficient; CFD)
Sažetak
Pri gibanju automobila aerodinamičke sile otpora i uzgona te njihova raspodjela mijenjaju se u ovisnosti o više parametara jedan od kojih je i prisutnost drugih automobila u neposrednoj blizini. Posebnu pozornost ovoj situaciji treba posvetiti kod natjecateljskih automobila koji na sebi imaju dodatne aerodinamičke elemente u svrhu poboljšanja dinamičkih svojstava. Spomenuti aerodinamički elementi relativno su osjetljivi na karakteristike nailazećeg strujanja te su podložni odvajanjima i zastojima strujanja te gubicima efikasnosti kada se nađu u aerodinamičkom vrtložnom tragu vozila ispred. U ovom radu istražena je ovisnost aerodinamičkih sila otpora i uzgona u ovisnosti o međusobnom razmaku između pojednostavljenih modela vodećeg i pratećeg automobila klase LM GTE (prethodno FIA GT2). Uz pomoć programskog paketa ANSYS FLUENT numerički je simulirano nestlačivo viskozno opstrujavanje zraka oko automobila, pri čemu je variran međusobni razmak x u odnosu na duljinu vozila L od x / L = 0.125 do 4. Na temelju rezultata dobivena je zavisnost koeficijenata aerodinamičkih sila otpora i uzgona za simulaciju vožnje automobila tijekom utrke. Dobiveni rezultati potvrđuju neke od pretpostavki o ponašanju sile otpora i uzgona u ovisnosti o međusobnom razmaku vozila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
120-0000000-3300 - Hidrodinamika cijevnih mreža (Šavar, Mario, MZOS ) ( CroRIS)
120-1201760-1758 - Metode računalne dinamike fluida (Virag, Zdravko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Ivo Džijan
(mentor)