Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 842723

Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila


Pašić, Aleksandar
Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 842723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila
(The influence of the distance between leading and trailing car on aerodynamic coefficients)

Autori
Pašić, Aleksandar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
17.07

Godina
2015

Stranica
151

Mentor
Džijan, Ivo

Ključne riječi
aerodinamika; natjecateljski automobil; Ahmedovo tijelo; koeficijent uzgona; koeficijent otpora; CFD
(aerodynamics; racing car; Ahmed body; lift coefficient; drag coefficient; CFD)

Sažetak
Pri gibanju automobila aerodinamičke sile otpora i uzgona te njihova raspodjela mijenjaju se u ovisnosti o više parametara jedan od kojih je i prisutnost drugih automobila u neposrednoj blizini. Posebnu pozornost ovoj situaciji treba posvetiti kod natjecateljskih automobila koji na sebi imaju dodatne aerodinamičke elemente u svrhu poboljšanja dinamičkih svojstava. Spomenuti aerodinamički elementi relativno su osjetljivi na karakteristike nailazećeg strujanja te su podložni odvajanjima i zastojima strujanja te gubicima efikasnosti kada se nađu u aerodinamičkom vrtložnom tragu vozila ispred. U ovom radu istražena je ovisnost aerodinamičkih sila otpora i uzgona u ovisnosti o međusobnom razmaku između pojednostavljenih modela vodećeg i pratećeg automobila klase LM GTE (prethodno FIA GT2). Uz pomoć programskog paketa ANSYS FLUENT numerički je simulirano nestlačivo viskozno opstrujavanje zraka oko automobila, pri čemu je variran međusobni razmak x u odnosu na duljinu vozila L od x / L = 0.125 do 4. Na temelju rezultata dobivena je zavisnost koeficijenata aerodinamičkih sila otpora i uzgona za simulaciju vožnje automobila tijekom utrke. Dobiveni rezultati potvrđuju neke od pretpostavki o ponašanju sile otpora i uzgona u ovisnosti o međusobnom razmaku vozila.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
120-0000000-3300 - Hidrodinamika cijevnih mreža (Šavar, Mario, MZOS ) ( CroRIS)
120-1201760-1758 - Metode računalne dinamike fluida (Virag, Zdravko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivo Džijan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pašić, Aleksandar
Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Pašić, A. (2015) 'Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila', diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pa\v{s}i\'{c}, Aleksandar}, year = {2015}, pages = {151}, keywords = {aerodinamika, natjecateljski automobil, Ahmedovo tijelo, koeficijent uzgona, koeficijent otpora, CFD}, title = {Utjecaj razmaka izme\dju vode\'{c}eg i prate\'{c}eg automobila na koeficijente aerodinami\v{c}kih sila}, keyword = {aerodinamika, natjecateljski automobil, Ahmedovo tijelo, koeficijent uzgona, koeficijent otpora, CFD}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pa\v{s}i\'{c}, Aleksandar}, year = {2015}, pages = {151}, keywords = {aerodynamics, racing car, Ahmed body, lift coefficient, drag coefficient, CFD}, title = {The influence of the distance between leading and trailing car on aerodynamic coefficients}, keyword = {aerodynamics, racing car, Ahmed body, lift coefficient, drag coefficient, CFD}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font