Pregled bibliografske jedinice broj: 842711
Važnost jezičnih igara u predškolskoj ustanovi
Važnost jezičnih igara u predškolskoj ustanovi // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Anikό Nagy ; Campbell-Barr, Verity (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 157-167
CROSBI ID: 842711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost jezičnih igara u predškolskoj ustanovi
(The Importance Of Language Games In Pre-school Institutions)
Autori
Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana ; Hržić, Veronika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Urednik/ci
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Anikό Nagy ; Campbell-Barr, Verity
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2016
Raspon stranica
157-167
ISBN
978-953-314-091-9
Ključne riječi
dijete ; obogaćivanje rječnika ; odgoj ; razvijanje sposobnosti izražavanja i razumijevanja ; spontanost.
(child ; vocabulary enhancement ; education ; development of expression and understanding ; spontaneity.)
Sažetak
Promatrajući djecu, uočavamo da najveći dio svoga vremena provode u igri koja, osim što predstavlja jedan od načina upoznavanja svijeta koji ih okružuje, postaje za njih oblik komunikacije. Igra pridonosi razvitku motoričkih, socijalnih, kognitivnih, emocionalnih i verbalnih sposobnosti djeteta. Igra je djetetova prirodna aktivnost, spontano učenje, istraživanje, znatiželja, mašta i kreativnost. Jezične igre pomažu djeci kod usvajanja i uvježbavanja, jezičnih struktura, potiču njihovu maštu i kreativnost, motiviraju ih na sudjelovanje u komunikaciji, unose dinamiku u jezično izražavanje djece i neizravno utječu na poboljšanje njihovih komunikacijskih vještina. Cilj ovog rada bio je ispitati, na temelju procjena odgojitelja, koliko se često koriste jezične igre u predškolskim ustanovama, koje igre najčešće provode te eventualne poteškoće u njihovom razumijevanju i provođenju. Rezultati istraživanja pokazuju da se jezične igre redovito koriste u radu s djecom u predškolskim ustanovama, te da djeca više vole oblike “slobodnih“ jezičnih igara, priče, pjesmice, kazalište lutaka, dramatizaciju, igre slika i riječi u kojima se mogu slobodno i spontano izražavati, a manje igre s određenim pravilima, jezične listiće i križaljke. Stoga je važno poticati ih i na takve igre koje im pomažu da uoče različite kodekse ponašanja te da prihvate i pobjedu i poraz kao normalan dio igre i aktivnosti. Dobiveni rezultati otvaraju niz mogućnosti daljnjih istraživanja od kojih bi jedno moglo pratiti učestalost korištenja pojedinih jezičnih igara u roditeljskom odgoju djeteta i utjecaj korištenja istih na komunikaciju djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti