Pregled bibliografske jedinice broj: 842706
Igra kao oblik socijalizacije djece - jedan popis igara iz prve polovice 19. stoljeća iz Arhiva obitelji Brlić
Igra kao oblik socijalizacije djece - jedan popis igara iz prve polovice 19. stoljeća iz Arhiva obitelji Brlić // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), IX (2014), 1; 170-179 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 842706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Igra kao oblik socijalizacije djece - jedan popis igara iz prve polovice 19. stoljeća iz Arhiva obitelji Brlić
(Games as a form of child socialisation in the 19th century - games from the Brlić Family Archives)
Autori
Marković, Ivančica
Izvornik
Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka) (2217-8198) IX
(2014), 1;
170-179
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Igra ; socijalizacije ; 19. stoljeće ; Arhiv obitelji Brlić ; Slavonija
(Game ; socialization ; 19th century ; Brlic Family Archive ; Slavonia)
Sažetak
Autorica u radu analizira i povezuje prosvjetiteljski svjetonazor sa igrom kao nezaobilaznim čimbenikom svakog kulturnog procesa, pa kao takvog vrlo bitnog i u socijalizaciji djece. Za prosvjetitelje biti kulturan bilo je isto što i naobražen. Prosvjetiteljstvo u svojoj osnovi kreće od obrazovanog pojedinca, stoga je svaki način stjecanja i širenja znanja bio od velike važnosti. Popis dječjih igara iz Arhiva obitelji Brlić važan su pokazatelj kako su i dječje igre imale bitan utjecaj na učenje u Slavoniji tijekom18. i prve polovine 19. stoljeća. Škola i učenje je u razdoblju prosvjetiteljstva postali su bitan dio u odrastanju djeteta. U Slavoniji, osobito u krajiškom dijelu taj je proces bio izrazito težak. Prerastale su okvire puke igrarije te su postajale izvor znanja i način stjecanja vrijednosnih stavova samog društvenog okruženja. Kultura igranja često je nadopunjavala kulturu učenja, a ponekad je bila i glavni način u stjecanju novih znanja i informacija. Osim stjecanja znanja, igra je imala vrlo važnu ulogu u rasterećenju kao i u pripremi djece za neku ozbiljnu djelatnost koja ih je čekala u životu. Ono što se u igrama osobito ističe jesu muško – ženski odnosi, uklanjanje barijera između dječaka i djevojčica te njihova zajednička socijalizacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivančica Marković
(autor)