Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 842594

Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja


Galić, Slavka
Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja // Sažetci radova
Zadar, Hrvatska, 2002. str. 23-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 842594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja
(Possibilities of some test of memory in differential diagnostics of functional and organic disorders)

Autori
Galić, Slavka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažetci radova / - , 2002, 23-23

Skup
13. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 05.2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
testovi memorije ; diferencijalna dijagnstika
(memory test ; diferential diagnostics)

Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati upotrebljivost testova pamćenja (Pamćenje brojeva, Verbalno- logičko pamćenje, Rey-Osterriethov test složenog lika, Test auditivno-verbalnog učenja) u razlikovanju funkcionalnih poremećaja (neuroze i PTSP) i organskih oštećenja mozga (difuzne i fokalne lezije koje su posljedica različitih bolesti, ili kraniocerebralnih ozljeda). Ispitivanje je uključivalo 52 ispitanika s dijagnozom neuroze i/ili PTSP-a i 52 ispitanika s dokazanim organskim oštećenjem mozga. Rezultati pokazuju da se ispitivane skupine značajno ne razlikuju prema rezultatima u Pamćenju brojeva i u Verbalno-logičkom pamćenju. Na Testu auditivno-verbalnog učenja, unatoč nešto nižim rezultatima osoba s organskim oštećenjem mozga, nema statistički značajnih razlika među skupinama u broju riječi koje ponavljaju u 1. i 2. pokušaju učenja liste A, niti u broju ponovljenih riječi iz liste B. Skupine se nisu razlikovale niti s obzirom na broj ponavljanja, perseveracija, konfabulacija i upotrijebljenih sinonima. Statistički značajne razlike nađene su u 3., 4. i 5. pokušaju učenja liste A, što pokazuje da se krivulje učenja u funkcionalnih i organskih poremećaja razlikuju. Pokazalo se da Rey- Osterriethov test najbolje diskriminira funkcionalne i organske poremećaje: i u zadatku precrtavanja i u zadatku neposrednog dosjećanja osobe s funkcionalnim poremećajima postižu statistički značajno više rezultate u odnosu na skupine osoba s oštećenjem mozga. Razlike su nađene i u vremenu potrebnom za precrtavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega

Profili:

Avatar Url Slavka Galić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Galić, Slavka
Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja // Sažetci radova
Zadar, Hrvatska, 2002. str. 23-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Galić, S. (2002) Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja. U: Sažetci radova.
@article{article, author = {Gali\'{c}, Slavka}, year = {2002}, pages = {23-23}, keywords = {testovi memorije, diferencijalna dijagnstika}, title = {Mogu\'{c}nosti nekih testova pam\'{c}enja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poreme\'{c}aja}, keyword = {testovi memorije, diferencijalna dijagnstika}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gali\'{c}, Slavka}, year = {2002}, pages = {23-23}, keywords = {memory test, diferential diagnostics}, title = {Possibilities of some test of memory in differential diagnostics of functional and organic disorders}, keyword = {memory test, diferential diagnostics}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font