Pregled bibliografske jedinice broj: 842594
Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja
Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja // Sažetci radova
Zadar, Hrvatska, 2002. str. 23-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 842594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti nekih testova pamćenja u
diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i
organskih poremećaja
(Possibilities of some test of memory in
differential diagnostics of functional and
organic disorders)
Autori
Galić, Slavka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci radova
/ - , 2002, 23-23
Skup
13. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
testovi memorije ; diferencijalna dijagnstika
(memory test ; diferential diagnostics)
Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati upotrebljivost testova pamćenja (Pamćenje brojeva, Verbalno- logičko pamćenje, Rey-Osterriethov test složenog lika, Test auditivno-verbalnog učenja) u razlikovanju funkcionalnih poremećaja (neuroze i PTSP) i organskih oštećenja mozga (difuzne i fokalne lezije koje su posljedica različitih bolesti, ili kraniocerebralnih ozljeda). Ispitivanje je uključivalo 52 ispitanika s dijagnozom neuroze i/ili PTSP-a i 52 ispitanika s dokazanim organskim oštećenjem mozga. Rezultati pokazuju da se ispitivane skupine značajno ne razlikuju prema rezultatima u Pamćenju brojeva i u Verbalno-logičkom pamćenju. Na Testu auditivno-verbalnog učenja, unatoč nešto nižim rezultatima osoba s organskim oštećenjem mozga, nema statistički značajnih razlika među skupinama u broju riječi koje ponavljaju u 1. i 2. pokušaju učenja liste A, niti u broju ponovljenih riječi iz liste B. Skupine se nisu razlikovale niti s obzirom na broj ponavljanja, perseveracija, konfabulacija i upotrijebljenih sinonima. Statistički značajne razlike nađene su u 3., 4. i 5. pokušaju učenja liste A, što pokazuje da se krivulje učenja u funkcionalnih i organskih poremećaja razlikuju. Pokazalo se da Rey- Osterriethov test najbolje diskriminira funkcionalne i organske poremećaje: i u zadatku precrtavanja i u zadatku neposrednog dosjećanja osobe s funkcionalnim poremećajima postižu statistički značajno više rezultate u odnosu na skupine osoba s oštećenjem mozga. Razlike su nađene i u vremenu potrebnom za precrtavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija