Pregled bibliografske jedinice broj: 842369
Znaju li studenti prve godine što je internet?
Znaju li studenti prve godine što je internet? // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), Tematski broj; 105-117 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 842369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znaju li studenti prve godine što je internet?
(First year students: do they know what internet
is?)
Autori
Maleš, Lada ; Mladenović, Monika ; Mladenović, Saša
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), Tematski broj;
105-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Informatika ; internet ; izborni predmet
(elective course ; Informatics ; internet)
Sažetak
Cilj rada je ispitati predznanje studenata prve godine o internetu. Predmet Informatika provodi se kao izvannastavna aktivnost u razrednoj nastavi i kao izborni predmet u višim razredima osnovne škole. U srednjoj školi predmet se provodi ovisno o vrsti srednjoškolskoga obrazovanja. Zbog raznolikosti u broju školskih sati koje su studenti odslušali u svom prethodnom obrazovanju, zanimalo nas je kako se to odražava na njihovo predznanje. Istraživanje obuhvaća pojmove vezane uz internet predviđene nastavnim planom i programom. Ispitivano je činjenično znanje, međutim treba uzeti u obzir kako u današnje doba korištenje internetom spada u učeničku/studentsku svakodnevnicu. Istraživanje je provedeno na ciljanom, neslučajnom uzorku studenata prve godine učiteljskoga studija Filozofskoga fakulteta u Splitu i na studentima informatičkih smjerova Prirodoslovno- matematičkoga fakulteta u Splitu. Među rezultatima istraživanja, pretežno očekivanima, istaknuli bismo jedan neočekivani, a to je da nije utvrđena veza između broja godina pohađanja nastave Informatike i činjeničnog predznanja studenata. Na temelju provedenoga istraživanja nameće se zaključak da bi se nastava predmeta Informatike u osnovnoj i srednjoj školi trebala provoditi sustavno i ujednačeno. Jedini način da se to postigne jest da Informatika postane obvezni predmet. U 21. stoljeću informatičko opismenjavanje trebalo bi početi već u osnovnoj školi kako bi se što ranije stvarali digitalno kompetentni građani.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- ProQuest