Pregled bibliografske jedinice broj: 842323
Uvažavanje različitosti stilova učenja u nastavi likovne kulture
Uvažavanje različitosti stilova učenja u nastavi likovne kulture // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 428-438 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 842323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvažavanje različitosti stilova učenja u nastavi likovne kulture
(Appreciacion of Learning Styles in Visual Arts Education)
Autori
Tomljenović, Zlata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 428-438
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kognitivni stilovi; stilovi učenja; nastava likovne kulture; nastavne metode; učenje
(cognitive styles; learning styles; visual arts education; learning and teaching methods; learning)
Sažetak
Unutar odgojno-obrazovnog procesa može se govoriti o kognitivnim stilovima, stilovima učenja, stilovima poučavanja, stilovima spoznavanja i stilovima mišljenja. Pojedini autori definiraju ove pojmove kao sinonime, dok drugi naglašavaju razlike među njima, u smislu šireg i užeg obuhvaćanja kognitivnih, fizioloških i afektivnih procesa, aktivnih tijekom učenja pojedinca. Uvažavanje stilova učenja učenika izrazito je važno ; naime, način na koji će učitelj posredovati odgojno- obrazovne sadržaje izravno utječe na način i rezultate učenja učenika, budući da će na različite načine poučavanja učenici različito reagirati. Istraživači na području učenja i poučavanja izveli su brojne klasifikacije stilova učenja. U ovom radu navode se one koje se mogu aplicirati na područje učenja i poučavanja likovne kulture. U nastavi likovne kulture (kao i u nastavi općenito) potrebno je poticati razvijanje i primjenu što raznovrsnijih stilova učenja, i to na način oblikovanja problemskih zadataka u kojima se kombiniraju različite vrste aktivnosti te primjenjuju metode rada kojima se obuhvaćaju svi stilovi učenja. Učenicima se, između ostalog, tako daje mogućnost da, osim razvoja svojih "jakih strana" , vježbaju i sposobnosti u kojima se ne ističu. Na taj način učenici mogu ostvariti potrebnu razinu sposobnosti za integrirano učenje, u svrhu cjelovitog razvoja njihove osobnosti. Cilj ovog rada jest ukazati na navedenu dimenziju odgojno-obrazovnog procesa koja se, unatoč svojoj važnosti, još uvijek nedovoljno ističe, kako u stručnoj literaturi, tako i u nastavnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija