Pregled bibliografske jedinice broj: 842171
Nastava glazbe u kontekstu formalnog i informalnog učenja
Nastava glazbe u kontekstu formalnog i informalnog učenja // Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Aniko Nagy (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 18-27 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 842171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava glazbe u kontekstu formalnog i informalnog
učenja
(Music teaching in the context of formal and
informal learning)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Aniko Nagy - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 18-27
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava glazbe ; formalno, neformalno i informalno učenje ; klasična glazba ; popularna glazba ; glazbe svijeta
(music teaching ; formal, non-formal and informal teaching ; classical music ; popular music ; world musics)
Sažetak
Iako su glazbeno-pedagoška istraživanja uglavnom usmjerena prema praksama formalnog učenja i poučavanja, u novije vrijeme interes istraživača sve se više pomiče prema praksama informalnog i neformalnog učenja i poučavanja. U radu se razmatraju razlozi dominacije formalnog učenja i poučavanja u nastavi glazbe i to s dva aspekta: (1) sadržaj nastave glazbe i stavovi učenika prema nastavi glazbe ; (2) utjecaj formalnih i informalnih faktora na formiranje glazbenih preferencija učenika. Rezultati analize nastavnih sadržaja ukazuju na to da nastava glazbe u osnovnim i srednjim školama uglavnom počiva na zapadnoj klasičnoj tradiciji koja se prihvaća kao glazbena univerzalija. Što se stavova učenika prema nastavi glazbe tiče, njena popularnost u srednjoj školi opada i učenici sve više razdvajaju glazbu koju slušaju u slobodno vrijeme od glazbe koju slušaju u školi. I, konačno, analizirajući postojeće teorije glazbenih preferencija, uočeno je kako se one formiraju i pod utjecajem formalnih, ali i informalnih faktora. Slijedom rečenog, u radu se ističe potreba kombiniranja formalnih i informalnih načina podučavanja i učenja glazbenih sadržaja, ali i proširivanja nastavnih sadržaja uvođenjem popularne glazbe i glazbi svijeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija