Pregled bibliografske jedinice broj: 842169
Interkulturalizam u nastavi glazbe
Interkulturalizam u nastavi glazbe // Muzika između teorije i prakse / Ivkov, Vesna (ur.).
Novi Sad: Akademija umetnosti Novi Sad, 2016. str. 186-199 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 842169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam u nastavi glazbe
(Interculturalism in music teaching)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Muzika između teorije i prakse
/ Ivkov, Vesna - Novi Sad : Akademija umetnosti Novi Sad, 2016, 186-199
ISBN
978-86-88191-64-7
Skup
Prvi naučni i umetnički simpozijum Muzika između teorije i prakse
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 30.10.2016. - 31.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena nastava ; interkulturalizam ; tradicijska glazba
(music teaching ; interculturalism ; traditional music)
Sažetak
U suvremenom svijetu postoji mnogo različitih, ali jednako vrijednih formi kulturne ekspresije. Interkulturalni pristup učenju temelji se na razumijevanju, respektiranju i toleranciji prema takvim formama kulturne ekspresije, različitim mišljenjima i vrijednosnim sustavima. Interkulturalni pristup glazbenom obrazovanju povezan je s razumijevanjem glazbe kao globalnog fenomena u kojemu postoje različite, ali jednako vrijedne glazbene tradicije. U radu se analiziraju udžbenici glazbene kulture za osnovnu školu kako bi se utvrdila zastupljenost hrvatske tradicijske glazbe, tradicijske glazbe ostalih kultura te umjetničke glazbe inspirirane tradicijskom glazbom. Rezultati ukazuju na dobru zastupljenost tradicijske glazbe u analiziranim udžbenicima. Autorica ističe važnost primjene autentičnih glazbenih materijala u glazbenoj nastavi te potrebu upoznavanja kulture iz koje glazba potječe. Nadalje, tradicijskom glazbom trebalo bi se baviti na aktivan način. U radu se ističe kako je suradnja glazbenih pedagoga i etnomuzikologa nužan preduvjet suvremenog interkulturalnog glazbenog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija