Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 842169

Interkulturalizam u nastavi glazbe


Dobrota, Snježana
Interkulturalizam u nastavi glazbe // Muzika između teorije i prakse / Ivkov, Vesna (ur.).
Novi Sad: Akademija umetnosti Novi Sad, 2016. str. 186-199 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 842169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalizam u nastavi glazbe
(Interculturalism in music teaching)

Autori
Dobrota, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Muzika između teorije i prakse / Ivkov, Vesna - Novi Sad : Akademija umetnosti Novi Sad, 2016, 186-199

ISBN
978-86-88191-64-7

Skup
Prvi naučni i umetnički simpozijum Muzika između teorije i prakse

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 30.10.2016. - 31.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbena nastava ; interkulturalizam ; tradicijska glazba
(music teaching ; interculturalism ; traditional music)

Sažetak
U suvremenom svijetu postoji mnogo različitih, ali jednako vrijednih formi kulturne ekspresije. Interkulturalni pristup učenju temelji se na razumijevanju, respektiranju i toleranciji prema takvim formama kulturne ekspresije, različitim mišljenjima i vrijednosnim sustavima. Interkulturalni pristup glazbenom obrazovanju povezan je s razumijevanjem glazbe kao globalnog fenomena u kojemu postoje različite, ali jednako vrijedne glazbene tradicije. U radu se analiziraju udžbenici glazbene kulture za osnovnu školu kako bi se utvrdila zastupljenost hrvatske tradicijske glazbe, tradicijske glazbe ostalih kultura te umjetničke glazbe inspirirane tradicijskom glazbom. Rezultati ukazuju na dobru zastupljenost tradicijske glazbe u analiziranim udžbenicima. Autorica ističe važnost primjene autentičnih glazbenih materijala u glazbenoj nastavi te potrebu upoznavanja kulture iz koje glazba potječe. Nadalje, tradicijskom glazbom trebalo bi se baviti na aktivan način. U radu se ističe kako je suradnja glazbenih pedagoga i etnomuzikologa nužan preduvjet suvremenog interkulturalnog glazbenog obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Snježana Dobrota (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dobrota, Snježana
Interkulturalizam u nastavi glazbe // Muzika između teorije i prakse / Ivkov, Vesna (ur.).
Novi Sad: Akademija umetnosti Novi Sad, 2016. str. 186-199 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Dobrota, S. (2016) Interkulturalizam u nastavi glazbe. U: Ivkov, V. (ur.)Muzika između teorije i prakse.
@article{article, author = {Dobrota, Snje\v{z}ana}, editor = {Ivkov, V.}, year = {2016}, pages = {186-199}, keywords = {glazbena nastava, interkulturalizam, tradicijska glazba}, isbn = {978-86-88191-64-7}, title = {Interkulturalizam u nastavi glazbe}, keyword = {glazbena nastava, interkulturalizam, tradicijska glazba}, publisher = {Akademija umetnosti Novi Sad}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }
@article{article, author = {Dobrota, Snje\v{z}ana}, editor = {Ivkov, V.}, year = {2016}, pages = {186-199}, keywords = {music teaching, interculturalism, traditional music}, isbn = {978-86-88191-64-7}, title = {Interculturalism in music teaching}, keyword = {music teaching, interculturalism, traditional music}, publisher = {Akademija umetnosti Novi Sad}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font